Vil lige høre, om der er andre, der har oplevet, at Photoshop ændre farverne i et billede, når jeg laver det til web? |
Ër det i CMYK elleer RGB du laver billedet i?
Vil lige høre, om der er andre, der har oplevet, at Photoshop ændre farverne i et billede, når jeg laver det til web? |
Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon
Det er RGB, begge versioner, da jeg skal bruge det til web. Både arbejdsfilen PSD og webudgaven JPG. |
du skal lave det i RGB fordi det er beregnet til computerskærme. CMYK er til print |
Hvis du gemmer som gif har du selvfølgelig kun et begrænset antal farver at gøre godt med. Gem i stedet for i png eller jpg. |
Mvh., Elias Sørensen
Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)
Og ser du at farverne er ændret i browseren? Mindes at gamle versioner af Safari havde en bug som af en eller anden årsag ændrede billeders farve. |
Mvh., Elias Sørensen
Jeg prøver lige at uoloade billederne her, så i kan se farveforskellen. Begge er lavet i webudgave, men det første er lavet i Lightromm og bevarer farverne, imens det andet er lavet i Photoshop til web. |
Prøv evt. af dobbeltjek indstillingerne i save for web vinduet. |
Mvh., Elias Sørensen
Jeg har styr på formaterne. |
Set et lille hak i "convert to sRGB" når der eksporterer... det trækker det lidt i den rigtige retning. |