Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kend din fugl

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle,

Først og fremmest god påske.

For noget tid siden fik jeg en idé til en app, da jeg var ude og gå med min hund. Den udsprang af at min hund gøede af en ung fyr som jeg fandt ud af var døv, da jeg prøvede at forklare ham, at det bare var leg.

Denne app skulle så kunne opfange tegnsprog via kameraet og tolke mellem tegnsprog og det talte sprog.

Idéen fik absolut ingen respons og det gav mig selvfølgelig blod på tanden til at fortælle, om en ny idé jeg fik her i dag c",)

Det jeg tror der kunne være salg i, er en app som på samme måde som "Music ID", der går ind og genkender en lyd og fortæller hvilken sang det er, så kan denne app fortælle hvilken fugl man hører.

App'en kunne være et fugleleksikon hvor man, når lyden var identificeret, så et billede af fuglen og kunne læse lidt om den.

Jeg har prøvet at søge lidt og synes ikke umiddelbart, at jeg kan finde noget der kan lige præcis det, men det er måske også bare mig og muligvis et par amatørornitologer, der synes det kunne være sjovt at have :o)

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 09:48
Send pm asap
Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 09:56

Beaverbeaver:
Send pm asap

Orv asap ligefrem? :o) Der er åbent for at man kan skrive PM's til mig hvis det er.

Indlægget var ikke ment som en jagt på en samarbejdspartner. Det var mere med tanke på at nogen kunne bruge idéen og udvikle sådan en app.

Jeg ønsker altså ikke at deltage i udviklingen, men du er da velkommen til at skrive en pm alligevel.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:22

Jeg ved ikke hvor stort et marked der er for sådan en app, men ideen er sjov. Og man ved jo aldrig.

Hvis du finder en der samler den op, har jeg et andet forslag til en anden app:

Når man rejser i lande der bruger tegn i deres sprog som vi ikke selv bruger herhjemme, såsom Grækenland, Rusland, Asien osv. er det utroligt svært at læse de forskellige skilte.

Et eksempel på et skilt jeg ikke selv kan tyde/oversætte. Og det ser ud som om det er vigtigt :o) :

Den slags er der mange af. Både "officielle" skilte som ovenstående, samt mere "uofficielle" ved butikker, restauranter og mange andre steder.

Det ville være et verdensklasse redskab at have en app hvor man tager et billede af skiltet, og app'en så sørger for en oversættelse.

Findes den allerede er der ingen idé i at kaste sig ud i det, men jeg har ikke set den.

Jeg vil tro at der vil være et stort potentiale i sådan en app. Men den skal selvfølgelig helst kunne oversætte til mange sprog, for at kunne udløse sit potentiale.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:12

Gode ideer begge to :)

Har de ikke fortsat Naturvejledning i skolen, hvor de går lidt rundt i naturen - der havde den med fuglene været smart :)

Skiltene, ja dem ser man jo alle vegne - kunne måske også være et simpelt menukort på lokalsprog man lurer lidt på :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:22

igang:

Nu skal jeg lige oversætte for dig "igang".

BADNING FORBUDT
STRANDEN ER FYLDT MED
KVIKSAND OG ATOMAFFALD,
VANDET INDEHOLDER HAJER,
SLANGER OG PIRAT FISK

Men den havde du nok allerede regnet ud :)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Boysen:

Nu skal jeg lige oversætte for dig "igang".

BADNING FORBUDT
STRANDEN ER FYLDT MED
KVIKSAND OG ATOMAFFALD,
VANDET INDEHOLDER HAJER,
SLANGER OG PIRAT FISK

Men den havde du nok allerede regnet ud :)

Det var også mit første bud, men jeg var lidt i tvivl om det der atomaffald.

Så hvis der ikke kommer sådan en app, kunne en anden service være at få sin egen "Boysen" med på turen. Det er lidt dyrere og passer ikke i lommen, men den klarer jobbet Big Smile

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 11:49

igang:

Jeg ved ikke hvor stort et marked der er for sådan en app, men ideen er sjov. Og man ved jo aldrig.

Hvis du finder en der samler den op, har jeg et andet forslag til en anden app:

Når man rejser i lande der bruger tegn i deres sprog som vi ikke selv bruger herhjemme, såsom Grækenland, Rusland, Asien osv. er det utroligt svært at læse de forskellige skilte.

Et eksempel på et skilt jeg ikke selv kan tyde/oversætte. Og det ser ud som om det er vigtigt :o) :

Hehe, ja skilte kunne også være godt at få en oversætter på.

Et eller andet siger mig at det ikke burde være voldsomt problematisk at lave sådan en skilteoversætter. Er det ikke i bund og grund bare en ordbog / parlør med lidt tekstgenkendelsessoftware inkluderet?

Det gode ved skilte er jo at det altid er pæne og letlæselige bogstaver - selvom dit skilt godt nok får den påstand til at virke en smule optimistisk.

Med hensyn til fugle app'en og marked. Jeg tror at markedet kunne udvides voldsomt hvis man kunne kombinere vores idéer. Hvis det var muligt også at tage billeder af forskellige ting og få at vide hvad det var, så tror jeg godt det kunne blive stort.

Man kunne jo lave en app der hed "naturen i baghaven" og så kunne man først identificere fuglelyde og bagefter gå rundt og tage billeder af biller og blomster og så få lidt viden omkring dem også.

Det ville selvfølgelig kræve noget mere af genkendelsessoftwaren og databasen bag, men det kunne godt nok være spændende hvis det blev lavet!

Det ville også få børnene ud fra værelserne og de kunne konkurrere mod hinanden om at finde "nye" arter og hvem der havde den vildeste natur i haven etc.

En eller anden må lave den app!

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 15:00

igang:

Jeg tror at det er græsk.

Så mit bud er: På grund af krisen, er der ingen turister på stranden Embarrassed

(undskyld)  Mvh. John.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)