Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode formler til udregning af adwords & adsense

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer.

Jeg har planer om at starte en blog inden for nærmere fremtid. Jeg vil have adsense annoncer på siden for at det kan dække hostingen,  men også for at se, hvor meget man kan tjene på det. Siden bliver på dansk. Da jeg gerne vil annoncere for den med adwords, mangler jeg en formel, så jeg kan regne ud hvad det ca. vil koste. Med andre ord om det jeg giver for adwords vil kunne tjenes ind igen med adsense.

Hvis vi forudsætter at den handler om ufoer med en klikpris på 50 kr og jeg har 1000 unikke hits om dagen, hvor 2 % klikker på adsense annoncerne, hvordan regner man ud hvad det vil give?
Derudover vil jeg gerne vide, hvor mange man ca. kan regne med vil klikke på adwords, når de søger på google?
Er godt klar over at det kan være svært at svare på, men en rettesnor måske?

Tina

Hairdiva extensions i Aabenraa giver dig flot langt hår, fylde eller reflekser!

Se mere på Facebook eller min hjemmeside www.hairdiva.dk

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 10:26
Hvis jeg har forstået det rigtigt, er det 2% ud af de 1.000 der giver dig kr. 50,-. Dvs. 2% af de 1.000 er 20 personer der hver giver dig kr. 50,-, det giver 20x50=kr. 1.000,-.

Eller

Fortjeneste = 0,02 x 1.000 x 50 = 1.000 kr.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:32
> Med andre ord om det jeg giver for adwords vil kunne tjenes ind igen med adsense.

Det kaldes "PPC-arbitrage" og det er et meget farligt game, som dels kræver en MEGET stor risikovillig kapital og dels en forbandet masse viden og erfaring for at lykkes. Ren arbitrage - AdWords til AdSense, er virkelig svær at få til at løbe rundt og helt umulig hvis du bygger det op omkring en blog.
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 10:34
Lige den første:
50*1000*0,02 = 1000:-
Den næste: ??
Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Skrevet kl. 11:02
Mikkel: Hvilken type sider kan så, er det MFA du tænker på? Regner heller ikke med at blive fatasillionær, men er nysgerrig efter at prøve hvordan det virker. Jeg må nok hellere koncentrere mig om den ''gratis'' trafik jeg kan få, da jeg ikke ved nok om det endnu. Jeg er overbevist om at der også vil kunne tjenes penge på danske sider, men ja det kræver helt sikkert mere viden, og det må jeg så arbejde på at få.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Skrevet kl. 11:42
Hvilken relation har klikprisen på adwords til det man kan tjene på adsense? Hvis et klik på en adwords annonce koster 50 kr, hvad tjener man så på en adsense annonce? Her taler jeg ikke om ppc arbitrage...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)