Når jeg ser tilbage, så ville jeg ønske jeg havde brugt de hundredetusindevis af kroner på noget andet dengang jeg legede med patenter.
Ja, jeg må indrømme jeg hellere har lyst til at kaste mig ud i det med det samme. Men problemet er at min opfindelse har 2-3 mega store konkurrenter fra dag 1. Og her ville det være en fordel med patent, for ellers kan konkurrenterne producere mit produkt i løbet af nogle dage også er det er ikke så meget at hente :) Men gør jeg noget bliver det nok uden patent :)
Ja det ville være skønt hvis man lige kunne hive x-antal kroner op af lommen, men du kan med fordel undersøge det med at indgive patentet i USA, der er det nemlig den dato hvor du kan bevise du fik ideen du kan henvise til og ikke den dag hvor du har indgivet patentet. Dermed kan du hurtigt vurdere om du får konkurrenter og så bare klø på.
Ja det ville være skønt hvis man lige kunne hive x-antal kroner op af lommen, men du kan med fordel undersøge det med at indgive patentet i USA, der er det nemlig den dato hvor du kan bevise du fik ideen du kan henvise til og ikke den dag hvor du har indgivet patentet. Dermed kan du hurtigt vurdere om du får konkurrenter og så bare klø på.
Tak for rådet, men jeg tror egentlig bare jeg vil se om jeg så småt kan komme igang med at få lavet en prototype :)
Tak for rådet, men jeg tror egentlig bare jeg vil se om jeg så småt kan komme igang med at få lavet en prototype :)
Ja god ide, men så snart du har noget brugbart inkl. beskrivelse så få sendt det på skrift via mail, så du kan dokumentere det var dig der havde ideen først.
Som nogle henviser til kan du selv lave en forundersøgelse, det kan du gøre som jeg nævnte ved at gå ind på www.dkpto.dk men er du ikke teknisk skarp eller særligt inde i patentverdenen kan du hurtigt brænde mange penge af i sidste ende.
Eksempelvis skulle jeg bruge et patent på en Bluetooth afstandsmåler som slog et relæ fra/til inde i et modul på computere, der viste det sig at Porsche havde et lignende system der belastede mit patent, da de har et nøglesystem der kunne det samme men var brugt i et helt andet sammenhæng...
Ja god ide, men så snart du har noget brugbart inkl. beskrivelse så få sendt det på skrift via mail, så du kan dokumentere det var dig der havde ideen først.