Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

design til app - størrelser

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Heysa Aminoer!

Jeg rodder lidt rundt med lidt app design, men er ikke helt sikker på størrelserne. Jeg har søgt nettet tyndt men ikke rigtig fundet et svar.

hvilke størrelser skal man designe i? der er mange forskellige skærm størrelser men der må da findes nogle standarder inden for f.eks android og ios? er det telefonernes skærmopløsning man går ud fra?

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra Svendborg
Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:29

Jeg har et link som jeg bruger rigtig tit - jeg ved selvfølgelig ikke om du også skal bruge til tablets. Mht. Android bliver du nødt til enten at lave nogle store billeder eller forsøge at placere iOS billederne så godt du kan :-)

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 11:35

iOS har faste rammer for skærmopløsningen.

Når vi opsætter GUI i android apps bruger vi ikke pixels, men enheden dp som er en pixel independant unit. det er netop pga de mange skærm størrelser.

normalt kan man godt tilpasse et iOS design til en androdi app, men hvis du vil have det bedste resultat skal du lave dit design i 3 forskellige størrelser: en til små skærme, medium skærme og store skærme

du kan læse mere her: http://developer.android.com/guide/practices/screens_support.html

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 13:05

Hej Michael

Du skal bare lave dine design til den største mulige skærmoplæsning, så er det programmørens opgave at lave disse CCR = Costumer Control Resourer, som gør at alle design skalleres til den optimale størrelse til den skærm de bruges på.
Hvis programmøren ikke kan det, så find den næste i rækken, så undgås i længden alt dette "skod" code der laves på mobil apps området.

Det er faktisk det store ny ”bruger” marked, hvor der laves CCR design, som kan bruges af alle ( mod betaling). Der kommer 300 mill. nye bruger (op til år 2014 i Europa) af håndholdet hardware som har adgang til nettet og derfor er det jo oplagt, at programmører ønsker at have adgang til så mange ”forslag” som muligt.
Sådan design sælges faktisk til omkring $99 for 15 forskellige (farve nuancer) UI design

Tilmeldt 26. Oct 11
Skrevet kl. 13:13

Juul:
Du skal bare lave dine design til den største mulige skærmoplæsning, så er det programmørens opgave at lave disse CCR = Costumer Control Resourer, som gør at alle design skalleres til den optimale størrelse til den skærm de bruges på.

Hvis resultatet skal være bedst, og alle moduler skal stå skarpt på skærmen er det ikke den bedste løsning. det kan gøres, og man sparer lidt tid. men hvor hurtigt kan du ikke eksportere det samme design 3-5 gange i forskellige størrelser? (3 til android telefoner, 1 til android tablet, en til iPhone og en til iPad)

Tilmeldt 26. Oct 11
Skrevet kl. 13:14

Juul:
Sådan design sælges faktisk til omkring $99 for 15 forskellige (farve nuancer) UI design

Det lyder interessant, kan du give et link?

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 15:46

SkandiSoftware:
hurtigt kan du ikke eksportere det samme design 3-5 gange i forskellige størrelser?

Hvordan vil du så "handle" de grafiske elementer, når brugeren holder sin enhed vandret / lodret, skal knapper m.m. så ikke skaleres ned / op i rigtig forhold?

Der er ikke noget som kommer til at stå uskarpt, da alle elementer jo kun skaleres ned, da det grafisk er sat op til at håndterer den størst mulig størrelse.

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 15:50

SkandiSoftware:
Det lyder interessant, kan du give et link?

Her er en idé om, hvor market bevæger sig hen, i samarbejde med grafiker og programmør, så kan du selv bygge videre og hvis du har idéerne, så har du mulighed for at sætte din fod godt fast i markedet.

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 13:53

Tak for alle jeres svar! Jeg forstår ikke al jeres programmeringssnak - men som jeg forstår, så skal man designe efter de største skærmopløsninger tilgængelige til den platform man udvikler til?

dvs. at designer man til android, bør man designe efter f.eks en galaxy tab? eller skal man adskille tab og tlf apps? Jeg har sev set mange apps som bliver for små når man åbner dem i en tablet.

og ios, er det iphone eller ipad?

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 14:36

Michael Thorborg:

Tak for alle jeres svar! Jeg forstår ikke al jeres programmeringssnak - men som jeg forstår, så skal man designe efter de største skærmopløsninger tilgængelige til den platform man udvikler til?

dvs. at designer man til android, bør man designe efter f.eks en galaxy tab? eller skal man adskille tab og tlf apps? Jeg har sev set mange apps som bliver for små når man åbner dem i en tablet.

og ios, er det iphone eller ipad?

I den perfekte verden er du også nød til at tage højde for små skærmopløsninger - da en nedskalering ofte kan gøre tingene utydelige og ikke læsbare. På små skærme skal tingene derfor tit forenkles, dels på grund af manglende størrelse at gøre godt med (ikke plads til alle elementer), men også fordi du ikke har så mange pixels at arbejde med (detaljeret grafisk design er ikke muligt i samme grad - f.eks integreret tekst i grafik).

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)