Jeg har en kunde, som har henvendt sig til mig og spurgt om en opdatering af deres nuværende egroupware-løsning.
Det er en mindre virksomhed på ca 10 medarbejdere, og deres primære formål med løsningen er mail, crm og kalender.
Jeg er ikke 100% inde i dette, og derfor vil jeg gerne høre jeres input. Virksomheden kunne godt tænke sig et setup, hvor man kan tilgå mail og kalender fra en offline-klient (såsom outlook/thunderbird) og smartphonen.
Jeg har kigget lidt på Office365 og Google Apps, men er lidt usikker på, hvad der bedst kan betale sig? Er Google Apps stabilt nok til virksomhedsbrug? Er Office365 alle pengene værd? Er der måske et helt 3. alternativ?
Dokument-deling vil MÅSKE komme på tale senere hen, men det er ikke noget der skal spekuleres på her og nu.
Jeg har implementeret google apps i flere virksomheder og kan kun anbefale det. (er authorized reseller)
Office365 er dyrer men virker også fint nok. Du får dog meget mere med google apps. Synkronisering med outlook, kalender osv (som exchange) virker ligeledes upåklageligt.
Du kan sagtens bruge dit eget domæne til google apps - så meget ved jeg i hvert fald om det
Og du kan så vidt jeg er orienteret også selv stå for DNS styring, i modsætning til 365, hvor det er påkrævet at de har domænet på deres DNS server.
@gizzza: Du skriver at synkronisering med outlook og kalender (exchange) virker. Jeg mindes, at jeg skulle bruge et 3. parts program til at synkronisere outlook kalenderen med google apps... Det er måske ikke tilfældet mere?
Du kan benytte deres medfølgende "Google Apps Sync" program til dette. Jeg benytter det selv, og det kører 100% fejlfrit.
Derudover er fordelen at du med gApps Sync for de mulighed for at hente gamle kalendere, kontakter og mails ind i det nye system.
Derudover vil jeg anbefale Insightly som CRM til en virksomhed af den størrelse - det er gratis for en enkelt bruger, så de kan jo prøve det af hvis de ønsker.