Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programerings sprog?!?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

SkandiSoftware:
Jeg ville holde mig fra ASP og ASP.net, brug i stedet php til websites

Nu skal det her ikke være en religionskrig om sprog, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvorfor du så absolut afviser ASP.NET til websites?

SkandiSoftware:
Hvis du vil prøve noget helt nyt så kig på node.js og læs hvordan du kan bruge websockets til at lave interfacet på client computeren til f.eks. en web app.

At foreslå det til en der ikke har programmeret før og skal til at lære det er som at bede en tømrelærling om at bygge et slot. Man skal starte med at kravle før man kan løbe.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:01

Hvis du vil udvikle apps, er web baserede sprog nok ikke det bedste sted at starte. Men som Niels skriver, så er det nemt at omstille sig fra et sprog til et andet, hvis først man forstår grundprincippet. Faderen for mange af de sprog vi bruger i dag er C/C++, så hvis man kan det, kan man let programmere i andre sprog. Jeg arbejder til daglig i C++ og C#. På hobbybasis PHP til web.

Hvis du gerne vil igang, og ikke kender noget til programmering, synes jeg faktisk at C# er et udemærket sprog. Du kan downloade en gratis udgave af Visual Studio til C# på Microsoft's site. Men hvis du ved at du vil udvikle apps, er det måske bedre at downloade de udviklingsværktøjer der er tilgængelige til det. Xcode til Mac er også gratis, og der findes sikkert noget tilsvarende til Android.

Uanset hvad du vælger, er der tusindvis af tutorials og eksempler tilgængelige. Bare søg på Google.

Mvh Carsten

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 18:11

Niels Henriksen:
Nu skal det her ikke være en religionskrig om sprog, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvorfor du så absolut afviser ASP.NET til websites?

asp.net er hurtigere end php, men det er lettere at komme igang med php som nybegynder.

Niels Henriksen:
At foreslå det til en der ikke har programmeret før og skal til at lære det er som at bede en tømrelærling om at bygge et slot. Man skal starte med at kravle før man kan løbe.

helt rigtigt, men man lærer også ved at "bruge hænderne" så hans slot bliver nok lidt skævt. det man lærer skal ikke sammenligenes med slut produktet.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:17

SkandiSoftware:

Niels Henriksen:

asp.net er hurtigere end php, men det er lettere at komme igang med php som nybegynder.

Niels Henriksen:

helt rigtigt, men man lærer også ved at "bruge hænderne" så hans slot bliver nok lidt skævt. det man lærer skal ikke sammenligenes med slut produktet.

Jamen se så er vi enige.... Det andet lød bare som om at du havde set dig sur på .NET :) Men korrekt... man skal lære håndværket først inden man kan bruge de bedre værktøjer. Selv sidder jeg med værktøjer i .NET som gør at jeg "håndkoder" meget lidt nu.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 14:15

Tak for alle jeres input nu er det bare et komme i gang :D

Jeg vil prøve C++ i første omgang :D

-InventiveKid

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)