Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programerings sprog?!?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg vil lige høre om der var en der kunne fortælle mig lidt om hvad de forskellige programeringssprog (Java, PhP, Html osv.).

-InventiveKid

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 16:36

Kan du ikke specificere hvad det er du vil vide og hvad du vil bruge det eventuelle sprog du vælger at beskæftige dig med?

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 16:48

Hvis du fortæller lidt om din problemstilling kan jeg give dig en bedere forklaring, men generelt kan man opstille det sådan:

java: 

et objekt-orienteret programmerings sprog som er platform uafhængig (write once, run everywhere). dette er også sproget android apps bliver skrevet i.

PHP:

scritping sprog man bruger til at lave websites i.

HTML:

er IKKE et programmerings eller scripting sprog. det står for hyper-text markup language, og du bruger det til at opsætte layout på websites.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 16:52

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 9. Mar 12
Skrevet kl. 16:59

Det er ikke noget specifikt problem eller noget jeg vil endnu :D
Jeg kunne godt tænke mig at lære at programmere, men jeg ved ikke hvilket sprog jeg skal starte med og hvad man kan lave med de forskellige, så hvis jeg kunne få lidt mere forklaring på de forskellige ville det være rart :D

-InventiveKid 

Tilmeldt 26. Oct 11
Skrevet kl. 17:05

hvis du bare vil lære et sprog så start med php, det er nemt at komme ind i. når du har lært tankegangen er det let at overfører til et andet sprog.

php har også tilføjet mulighed for objekt-orienteret programmering/scripting, så du kan også lære det ved at starte der.

men igen, hvad vil du lave? websites, apps, desktop applikationer? hvis du ikke vil lave websites så er det dumt at starte med php, så er det java du skal begynde med. eller objective-c, c, c++, c# der er mange at vælge imellem.

Tilmeldt 9. Mar 12
Skrevet kl. 17:12

Det må nok blive noget med apps så :D

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:18

InventiveKid:
Jeg kunne godt tænke mig at lære at programmere

I alle programmeringssprog er der en rød tråd der går igen. At lære at programmere er ikke kun at sidde og taste men lige så meget at have forståelse for det man laver.

Hvis du først kan ét sprog så har du nemmere ved at gå videre til andre sprog.

Hvilket sprog du skal starte med afhænger meget af hviket system du sidder med idag. Hvis du sidder med en Windows maskine så er det nemmest at starte med ASP (som kører på en webserver) men hvis du sidder med en Linux maskine så vil PHP være det mest naturlige valg.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 17:19

Jeg ville gå denne vej:

HTML/HTML5 -> CSS -> PHP -> JavaScript -> AJAX

Klik dig ind på w3schools.com der ligger al den information du har brug for :)

Tilmeldt 26. Oct 11
Skrevet kl. 17:32

Jeg ville holde mig fra ASP og ASP.net, brug i stedet php til websites. Hvis du vil prøve noget helt nyt så kig på node.js og læs hvordan du kan bruge websockets til at lave interfacet på client computeren til f.eks. en web app.

ellers hop ind på developer.android.com og læs alle deres guides og artikler. alt det du skal vide finder du der.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)