Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man være lille eller stor?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har et specielt spørgsmål: Skal man vælge at være en lille fisk i en stor sø, eller skal man vælge at være en stor fisk i en lille sø?

Eller hvad skal man stræbe efter?

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 14:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kommer an på i hvilken sø det drejer sig om. Med andre ord hvilken branche.

Det vil nok være bedre at have 5% af markedet for salg af Insulin end 100% af salget af møtrikker til en 1,6 motor i en opel fra 1982

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 14:47

Hej Alei

Der er nok intet klart svar på dit spørgsmål, da det kommer meget an temperament, risikovillighed osv. For nogen er ønsket markedsdominans og mange ansatte - for andre vil man bare være en del af et stort og spændende marked.

Det bedste du kan gøre er nok hele tiden at mærke efter nede i maven, om du føler at din virksomhed er på vej i den retning, du helst vil - hvadenten den så er.

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 15:42

Martin Hegelund:
For nogen er ønsket markedsdominans og mange ansatte - for andre vil man bare være en del af et stort og spændende marked.

Er det ene mere rigtigt at arbejde imod end det andet? - og endnu vigtigere: Hvorfor?

For at få en analogi sat op, så kan spørgsmålet dreje sig om hvilken underliggende faktor man bruger som målestok for hvad man skal gå efter? Profitmaksimering? Maks. *godhed* til verden?

Et eksempel: Skal man satse på at være med i underholdnings-branchen og blive millionær (men ikke have hjulpet menneskeheden så mange skridt frem) eller arbejde for en eller anden Hjælp-Afrika organisation (uden at blive millionær, men så til gengæld have hjulpet menneskeheden et par skridt fremad)?

Eller afhænger alt dette af noget så dybt som min livsfilosofi?

PS. Jeg er ikke så glad for at gå efter min mavefornemmelse - det har jeg dårlig erfaring med :-)

Fra Farum
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 15:47

Alei:
Eller hvad skal man stræbe efter?

Jeg prøver så vidt muligt altid at stræbe efter det største. Ikke på grund af pengene, heller ikke på grund af berømmelsen, men fordi det er det største...Håber du kan bruge det til noget, men jeg vil mene at din egen holdning er vigtigere end vores Smile 

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 15:54

Jeg foretrækker som regel positionen hvor jeg er den største i søen. Herefter udvider jeg stille og roligt ind i andre søer og bliver et hav... ;-)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 15:55

Alei:

Martin Hegelund:
For nogen er ønsket markedsdominans og mange ansatte - for andre vil man bare være en del af et stort og spændende marked.

Er det ene mere rigtigt at arbejde imod end det andet? - og endnu vigtigere: Hvorfor?

For at få en analogi sat op, så kan spørgsmålet dreje sig om hvilken underliggende faktor man bruger som målestok for hvad man skal gå efter? Profitmaksimering? Maks. *godhed* til verden?

Et eksempel: Skal man satse på at være med i underholdnings-branchen og blive millionær (men ikke have hjulpet menneskeheden så mange skridt frem) eller arbejde for en eller anden Hjælp-Afrika organisation (uden at blive millionær, men så til gengæld have hjulpet menneskeheden et par skridt fremad)?

Eller afhænger alt dette af noget så dybt som min livsfilosofi?

PS. Jeg er ikke så glad for at gå efter min mavefornemmelse - det har jeg dårlig erfaring med :-)

Hvor vil du hen med dine spørgsmål?

Det er jo et spørgsmål om den bagvedliggende persons holdning.

Sådan lidt koldt, så kan man sige at: Grundlæggende så er en virksomheds mål, at tjene penge. At have en virksomhed er ikke at have en velgørenhedsorganisation. 

Når de store virksomheder støtter velgørenhed, så kan det ofte betale sig for dem i længden. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:56

min iværksættere passion er altid være den største fisk i den største sø og når den største sø er min fisk største og så stor der kun plads mig går man ind på nye markeder da man altid vil være endnu større og nu er man flere største fiske .

Men selvfølgelige op til dig , det kræver jo tid og kræfter at være mange fisk der er størst i flere brancher

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)