Der er nok intet klart svar på dit spørgsmål, da det kommer meget an temperament, risikovillighed osv. For nogen er ønsket markedsdominans og mange ansatte - for andre vil man bare være en del af et stort og spændende marked.
Det bedste du kan gøre er nok hele tiden at mærke efter nede i maven, om du føler at din virksomhed er på vej i den retning, du helst vil - hvadenten den så er.
For nogen er ønsket markedsdominans og mange ansatte - for andre vil man bare være en del af et stort og spændende marked.
Er det ene mere rigtigt at arbejde imod end det andet? - og endnu vigtigere: Hvorfor?
For at få en analogi sat op, så kan spørgsmålet dreje sig om hvilken underliggende faktor man bruger som målestok for hvad man skal gå efter? Profitmaksimering? Maks. *godhed* til verden?
Et eksempel: Skal man satse på at være med i underholdnings-branchen og blive millionær (men ikke have hjulpet menneskeheden så mange skridt frem) eller arbejde for en eller anden Hjælp-Afrika organisation (uden at blive millionær, men så til gengæld have hjulpet menneskeheden et par skridt fremad)?
Eller afhænger alt dette af noget så dybt som min livsfilosofi?
PS. Jeg er ikke så glad for at gå efter min mavefornemmelse - det har jeg dårlig erfaring med :-)
Jeg prøver så vidt muligt altid at stræbe efter det største. Ikke på grund af pengene, heller ikke på grund af berømmelsen, men fordi det er det største...Håber du kan bruge det til noget, men jeg vil mene at din egen holdning er vigtigere end vores
For nogen er ønsket markedsdominans og mange ansatte - for andre vil man bare være en del af et stort og spændende marked.
Er det ene mere rigtigt at arbejde imod end det andet? - og endnu vigtigere: Hvorfor?
For at få en analogi sat op, så kan spørgsmålet dreje sig om hvilken underliggende faktor man bruger som målestok for hvad man skal gå efter? Profitmaksimering? Maks. *godhed* til verden?
Et eksempel: Skal man satse på at være med i underholdnings-branchen og blive millionær (men ikke have hjulpet menneskeheden så mange skridt frem) eller arbejde for en eller anden Hjælp-Afrika organisation (uden at blive millionær, men så til gengæld have hjulpet menneskeheden et par skridt fremad)?
Eller afhænger alt dette af noget så dybt som min livsfilosofi?
PS. Jeg er ikke så glad for at gå efter min mavefornemmelse - det har jeg dårlig erfaring med :-)
Hvor vil du hen med dine spørgsmål?
Det er jo et spørgsmål om den bagvedliggende persons holdning.
Sådan lidt koldt, så kan man sige at: Grundlæggende så er en virksomheds mål, at tjene penge. At have en virksomhed er ikke at have en velgørenhedsorganisation.
Når de store virksomheder støtter velgørenhed, så kan det ofte betale sig for dem i længden.
min iværksættere passion er altid være den største fisk i den største sø og når den største sø er min fisk største og så stor der kun plads mig går man ind på nye markeder da man altid vil være endnu større og nu er man flere største fiske .
Men selvfølgelige op til dig , det kræver jo tid og kræfter at være mange fisk der er størst i flere brancher
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows