Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvem ved noget om enkelmandsvirksomhed Vs Aps ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Efter mange år som lønmodtager med alt på det tørre ønsker jeg nu at tage springet og starte egen virksomhed. Jeg er usikker på det skal være en enkelmandsvirksomhed eller et Aps. Jeg er i en situation hvor jeg har min almindelige løn ved siden af nogle måneder endnu - min virksomhed kommer til at vise et negativt resultat for 2012 hvilket jeg ønsker at kunne modregne på min skattebillet. (dette skal være en seriøs virksomhed - jeg prøver ikke bare at fuske mig til et skattefradrag)

Ligeledes står jeg og skal købe bil - kan en bil udgøre sikkerhed i de 80.000 der skal indskydes i et Aps.

Er der nogen med revisor erfaring som har nogen indspil til ovenstående ? Er der andre der har gode råd eller indspil til ovenstående.

på forhånd tak 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du kan godt indskyde en bil i et ApS. Kræver en vurderingsberetning fra en revisor.

Du skal lige gøre op med dig selv..om du har nogle risici overfor omverdenen med din virksomhed.

Hvis ikke kunne du jo starte som enkeltmandsfirma..og efterfølgende overveje en konvertering til

ApS.

Vi hjælper gerne med råd og vejledning.

 

MvH

Peter

 

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hellerup
Tilmeldt 19. Mar 12
Indlæg ialt: 14
Fra  NEMADVOKAT Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Malme 

Allerførst en hurtig salut for modet til at springe ud på på uprøvet terræn!

Der er mange overvejelser man bør gøre sig, når man planlægger at opstarte en ny virksomhed. Dog må spekuleringer og afvejninger heller ikke fylde så meget, at det resulterer i tvivl og usikkerhed. Præcis spørgsmålet omkring den selskabsretlige form (enkeltmandsvirksomhed ctr. ApS) er dog ekstremt relevant, da der er stor forskel på dine rettigheder og pligter som indehaver/ejer. 

Enkeltmandsvirksomheden er rigtig godt udgangspunkt for mange, da det ikke kræver det store at komme i gang, ej heller særlige udgifter til f.eks. revisorer og advokater. Skulle behovet senere vise sig for en anden selskabsform, er det sågar meget nemt at omdanne enkeltmandsvirksomheden til et ApS. Det kan både vi og flere andre hjælpe dig med. Det er dog en del dyre i tid og derfor også i udgifter til f.eks. revisor og advokat, da en senere omdannelse vil kræve at der bl.a. udarbejdes en vurderingsberetning. Dette gør de samlede etableringsomkostninger en del dyrere, end hvis du havde valgt at stifte et ApS ved begyndelsen. 

Er du derimod målrettet omkring din satsning og ved at selskabet reelt kommer til at have nogle udgifter af en hvis størrelse, kan det anbefales at du stifter et ApS fra begyndelsen. Venter du med at købe bilen til selskabet er stiftet, vil du heller ikke skulle bruge en vurderingsberetning i denne sammenhæng. Vælger du derimod at købe bilen først, skal denne vurderes af en revisor før den kan indgå som indskud ved stiftelsen. 

Vi har hjulpet rigtig mange videre fra dette trin og i alle tilfælde har vores råd og vejledning være uforpligtende. Kontakt os derfor endelig og lad os snakke videre omkring dine muligheder. 

God påske!:)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)