Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paypal, hvor sikkert er det? (som køber)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået et lille tilbud på nogle varer fra udlandet. (uden for EU) Men sælgeren vil kun modtage betaling via. bankoverførsel, Moneybookers ol. samt paypal.

Jeg ved godt at moneybookers og de andre firmaer ikke er specielt sikre, men hvordan med paypal? Har før brugt det på ebay, men det er jo med ret små beløb, men her drejer det sig om et par 1000kr, som jeg jo helst ikke vil tabe.

Hvordan står jeg, hvis jeg betaler via. paypal?

Hvis det har nogen betydning, så siger sælgeren at leveringstiden er 2-3 uger med alm. post, eller ca. 1 uge hvis jeg vil betale ekstra for at sende med DHL.

Men hvis nu jeg betaler, og sælger ikke sender mig varen, eller jeg ikke har modtaget den efter 3 uger, hvilket nok vil tyde på at den ikke er sendt, er det så forholdsvis let for mig at trække pengene tilbage via paypal?

Hvordan skal jeg bede sælgeren om at sende en anmodning til overførsel via paypal for at stå bedst muligt i en evt. situation hvis sælger snyder?

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 19:00

Hej

Jeg er ikke 100 % sikker men her er hvad jeg lige tænker.

Uanset hvordan du betaler, så får han jo pengene, og så får du vel også en faktura. Du kan evt. også bede ham om at sende en kopi af et bevis for at han har afsendt varerne. noget ala cash against documents (CAD).

Men jeg går ud af, at man står sikkert selvom man vælger at betale via paypal. Du har jo bevis for, at du har betalt både på paypal, men også via en faktura, og så er det jo op til sælgeren at bevise at han har afsendt det.

du kan ikke bare trække penge tilbage ved paypal, efter hvad jeg ved.

Håber du kunne bruge det til noget.

Mvh.

oliver 

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 19:11

Du har den mulighed for at gå til paypal sikkerhedsløsning og klage.

Ellers kan du kontakte Dorte Kjeldsen som havde et indlæg den anden dag at hun havde 2 mand ansat i kina hvis det er der dine varer kommer fra.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Du kan trygt betale med PayPal for en vare, der sendes for udlandet. Som en af de andre deltagere skrev, kan du gøre brug af PayPals Køberbeskyttelse, hvis du ikke modtager varen. Hvis du ikke har modtaget varen inden for den forventede tidsfrist, skal du blot rapportere dette ved at logge ind på din PayPal-konto og gå til løsningscentret og oprette en 'tvist'. Husk på at dette skal gøres inden fo 45 dage efter transaktionen. Sælger har så mulighed for at svare dig, så I kan løse problemet sammen. Hvis I ikke har fundet en fælles løsning inden for 20 dage, skal du eskalere tvisten til et krav. Således beder du PayPal afgøre sagen - PayPal vil bl.a. typisk bede sælger om at bevise at varen er afsendt. PayPal kan således hjælpe dig med at få alle dine penge tilbage, så du er rigtig godt stillet som forbruger.

Hvis du vil vide mere om PayPals Køberbeskyttelse, kan du se her: https://www.paypal-danmark.dk/dk/security.html

Håber svaret kunne bruges!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)