Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sætter jeg den rette pris på en konceptudviklingsopgave?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 2
Fra  Synergo Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Som ny iværksætter med mange bolde kastet i mange retninger, står jeg midt i forhandlingerne om en helt ny slags opgave - og skal kunne sætte pris på den. Opgaven er at få skrevet tekst med et bestemt tema til en guidet cykeltur.

Kunden er selv i konceptudviklingsfasen med sin virksomhed - og jeg designer og leverer tekst til en innovativ koncept, som giver hans biks en helt anderledes, nytænkende cykeltur.

Idéen til denne tur er oprindeligt min (jeg tilbød det til et andet sted hen, fik et nej, og til en fest fortalte om det til kunden, som blev meget begejstret for at tilføje koncepten som tilbud i sit firma.

Min første prisudkast var 5.000 kr. (beregnet ud af vurderet timebrug og ønsket timepris) og 30% af overskuddet fra solgte ture. Kunden har nu vendt tilbage og sagt ja til 5.000 men nej til procenter overhovedet. Jeg har siden hen fundet ud af at prisen er vist ALT for lavt til en konceptudviklingsopgave. Overvejer nu at sætte det dobbelt op eller endnu mere (og evt. acceptere ingen procenter).

Kan nogen give et godt råd?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:58

Det er et rigtig svært spørgsmål.
Du må overveje, hvilken værdi det har for den kunde, du allerede har i hånden.
Så må du veje det op mod chancen for at dit koncept har højere værdi for andre.
Så må du vurdere, om du tør tage den risiko, det er at sætte prisen op.

Der er ingen formel på den slags.
Du må føle dig frem og slå til, når aftalen er optimal for dig.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 2
Fra  Synergo Skrevet kl. 13:43

Tak for svar, Hans.

Jeg tog chancen og satte prisen op. Men kunden gik ikke med i den og holdt fast i 5.000.

Så gik jeg ham i møde og justerede min arbejdsindsats til mindre og sagde ok. for det.

Nu er kunden så kommet i andre tanker og har helt trukket sig ud fra at lave aftale,

inden resten af hans koncept viser sin bæredygtighed hen over den første sæson.

Hmmm, sådan kan det også gå. Jeg studser over om det er pga. prisforhandlingen eller ej.

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 21:50

Hej Maria

Nogle gange er det måske sjovere at tjene 5000,- og være igang, og få en god reference.

Og ja, verden er fuld af gode historier hvor den anden fik mere ud af det end "mig" :-)

Men måske flere historier hvor der kun var en vinder?

Op på hesten igen og vær klar i spyttet næste gang. "And stick to it!"

Så tror jeg også det lykkedes for dig.

:-)

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)