|
Hvilken fordel får jeg, eller min FB side, ved at købe 1000 Likes ? Hvad er "fidusen" ved dette ?
|
Det giver et professionelt indtryk, og får din facebook-side til at se mere troværdig og mere professionel ud :) - Alexander Baandrup Larsen |
Kunne man evt. forstille sig, at der blev oprettet et stk. like-fiske-tråd, som fik lov at stå i fred, og som sikkert ville blive lang. Den ville være nem at styre udenom fordi den ville være nem at kende. Som jeg har forstået det, er fisketrådene uvelkomne fordi det nemt bliver en omgang spam - hvilket 1 laaaaang tråd vil ikke kan være? Nu opretter jeg en fisketråd - og så ser vi efter om den virker efter hensigten og får lov at leve. |
Hej Lone, Der har eksisteret to for et års tid eller to siden. Der var en til Facebook og en til Twitter. Jeg kan ikke huske om de bare døde ud eller, næ der blev vist lavet andre tråde også. Jeg tror faktisk at jeg prøvede at oprette nogle starthjælp tråde for hver måned, så man havde en for de Facebook sider der blev lavet i den aktuelle måned. Det kan da egentlig være at jeg har været en af dem der var med til at den nye regel med sletninger blev oprettet!? Det håber jeg godt nok ikke! Men uanset, så har de i hvert fald eksisteret og som du selv siger, det kan jo godt være at det bliver nogle sindsygt lange nogen, men de kan da i det mindste ikke fylde hele "nyhedsvinduet" hele dagen. Held og lykke med levetiden i hvert fald :) Jeg håber den får lov at blive! Med venlig hilsen Tommy |
|
Hej Tommy, En anden venlig debatør måtte lige gøre mig opmærksom på, at jeg vist var blevet spurgt om noget i denne tråd, før jeg så det... Spørgsmålet har været stillet mange gange, siden reglen blev iværksat. Jeg skal naturligvis gerne forsøge at forklare det igen. Debattråde som "Vis mig din Twitter profil", "Vis mig din Facebook profil" og "Vis mig din webshop" bidrager ikke med noget reelt indhold. De støjer for meget. Det er længe siden, Martin Thorborg lukkede de oprindelige Facebook "Synes Om" og "Vis mig din Twitter profil". Nogle af de tråde indeholdt mere end 400 (!) indlæg, som ingen egentligt læste - måske lige bortset fra Google, som naturligvis kun kunne sidestille indholdet af de indholdsløse tråde, med flere hundrede udgående links, med de linkkataloger, som i øvrigt blev "straffet" via diverse opdateringer. For alles skyld tog Martin den gang beslutningen, at sætte en stopper for de tråde, da han meldte ud, at nu er de tråde ikke længere velkomne på Amino. Efter min personlige mening var den beslutning godt for både Aminoerne, Amino og for kvaliteten af indholdet på Amino. Med baggrund i de retningslinier, som Martin nævnt har givet, låses/slettes alle de tråde, nogen alligevel måtte driste sig til at starte for at fiske likes. Håber det kaster lys over årsagen. Dbh. John |
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn
Hej John, Tak for dit dybdegående svar. Jeg var i tvivl om jeg selv skulle gøre dig opmærksom på at jeg havde efterlyst en forklaring eller skrive dit fulde navn i mit spørgsmål for at aktivere din alert. Begge dele synes jeg virkede lidt for surmulende, så jeg tog chancen og afventede at du selv stødte på mit spørgsmål :o) Det har kastet en del lys over sagen faktisk, for mit vedkommende om ikke andet. Jeg anede ikke at Google gik ind og sidestillede det med linkkataloger og reagerede på den måde på en tråd med mange indlæg. Ud fra det synspunkt, er det selvfølgelig klart at det ikke er optimalt med fisketråde. Når det så er synes jeg stadig at det kunne være interessant med en slags oversigt over folks Facebook sider, som en slags inspiration til hvem der kunne være spændende at følge. Som tidligere nævnt skulle det så være med en længere forklaring end bare et link. Men igen tak for din tålmodighed med at svare endnu engang :o) Med venlig hilsen Tommy |