Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Man tror man kan alt - Vi kan ikke! Hjælp..

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 2. Apr 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn.

Når vi registrerer os på virk, så beder den om en branchekode :-) 

Vi har netop snakket med fødevarestyrelsen i dag og de vender tilbage med mere information :-)  

Tilmeldt 2. Apr 12
Skrevet kl. 16:47

Jeg har lige et meget vigtigt spørgsmål - som vil give os et kæmpe plus at få svar på! :-)

Fødevarestyrelsen skriver følgende på deres hjemmeside:

"

Mærkning af kosttilskud
Et kosttilskud skal være mærket med en let læselig skrift på dansk, svensk eller norsk. Af mærkningen skal fremgå: 

• Firmanavn
  • Varebetegnelse
  • Overskuelig liste over samtlige fødevareingredienser og tilsætningsstoffer i produktet

Desuden skal produktet altid være forsynet med følgende oplysninger:

• Varebetegnelsen 'Kosttilskud'.
  • Oplysning om, hvad produktet indeholder af tilsatte vitaminer, mineraler og/eller visse andre stoffer.
  • Navn både på dansk og latin for ingredienser bestående af plantedele (droger).
  • Anbefalet daglige dosis.
  • En advarsel om ikke at indtage en højere dosis end den anbefalede daglige dosis, som er angivet.
  • Bemærkning om, at kosttilskud ikke bør træde i stedet for en varieret kost.
  • Bemærkning om, at produktet bør opbevares uden for små børns rækkevidde.
  • Påskriften 'Bør kun efter aftale med læge eller sundhedsplejerske anvendes af gravide eller børn under 1 år'.
  • Mængden af de næringsstoffer eller stoffer med en ernæringsmæssig og/eller fysiologisk virkning, som er i produktet.
  • Mængden af de anførte næringsstoffer eller andre stoffer skal altid angives i forhold til den anbefalede daglige dosis.
  • Indholdet af vitaminer og mineraler skal angives i procent af anbefalet daglig tilførsel (ADT) for 'Voksne samt børn fra 11 år og derover'. Hvor det er relevant, kan det også angives for 'Børn 1-10 år'.
Derudover skal indholdsfortegnelsen være på dansk, norsk eller svensk. Betyder at at vi på re-brand? og derved sælge i vores eget brand, hvis den engelsk producent indgår i selve beskrivelsen af produktet?

Hvis spørgsmålet er dårlig formuleret, så skriv endelig!

Jeg håber på et rigtig godt svar..

Lasse  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12882
Skrevet kl. 23:15

LasseFitnessResultat:
. Betyder at at vi på re-brand? og derved sælge i vores eget brand, hvis den engelsk producent indgår i selve beskrivelsen af produktet?

Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener med det du skriver. 

I burde jo bare kunne sætte en ettiket med dansk tekst på produktet, en den løsning kunne jo være at få den engelske producent til at udarbejde et produkt med danske tekst.  En helt anden løsning er at i får lavet produktet som private label.

Hvad vil i gøre med kvalietskontrol af produktet?

Mvh

Ravn

Tilmeldt 2. Apr 12
Skrevet kl. 10:25

Det er nok det med private labels jeg mener. Lige nu sælger vi et produkt, der har et brand. Spørgsmålet lyder på om vi må slette det brand på vores labels og trykke vores eget logo, og så i stedet skrive det gamle mærke på i indholdsteksten på de nye labels vi skal trykke.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12882
Skrevet kl. 12:05

LasseFitnessResultat:
Lige nu sælger vi et produkt, der har et brand.

Hvordan kan I slge et produkt uden af have tilladelse til at sælge fødevare? 

Private label produkter er normalt noget man få lavet ved en producent der i forvejen fremstiller produktet. Producenten vil så pakke og mærke produktet efter Jeres ønske mht. emballage og label design.

Ravn 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)