Jeg ved godt hvad linkbuilding er, og hvordan man skaffer links. Problemet er bare at jeg tit kører tør i det, og ikke ved HVOR jeg skal få mine links fra.
Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal komme videre med min linkbuilding del, og jeg er ærlig talt meget tom...
Har i nogle gode tricks til linkbuilding? Hvordan gør du selv, og hvad er din taktik??
Nu ved jeg ikke lige hvad du har lavet, men et par forslag kunne være.
Gæste posts Feed kataloger hvis din side har et feed Forums Engelske artikler, hvis du ikke har lavet det.(Du kan evt oversætte dine danske artikler til engelsk og udgive dem på engelske artikeldatabaser) Themes, widgets osv.
Har skrevet lidt om hvordan jeg gør her http://w3blog.dk/seo/the-411-on-how-i-link-build-for-my-websites.html
Jeg ved godt hvad linkbuilding er, og hvordan man skaffer links. Problemet er bare at jeg tit kører tør i det, og ikke ved HVOR jeg skal få mine links fra.
Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal komme videre med min linkbuilding del, og jeg er ærlig talt meget tom...
Har i nogle gode tricks til linkbuilding? Hvordan gør du selv, og hvad er din taktik??
De bedste tricks bliver sjældent delt offentligt, men et godt råd er at lave en MASSE backlinkprofilering og se på hvor andre får links fra og derigennem finde linkmuligheder.
Nogen gange kan det godt tage en time eller mere at finde et enkelt rigtigt godt sted, men det er det værd.
Som Thomas skriver, så lav en masse backlink analyse på f.eks. konkurrenter eller sites, som du ved ranker godt. Find ud af, hvor deres links kommer fra og se om der er noget af det du kan bruge.
Det kan også have en ok effekt at lave nogle blogs på fx wordpress.com domæner.. Dog har de ingen "credit" fra start så det er en lang proces og du skal også sørge for at de blogs du laver får trafik så links derfra får mere værdi mv.