Der er et firma som har registreret mit efternavn som domænenavn. Det har haft det i 10 år, men det er ikke i brug og wayback timemachine viser ikke noget efter 2006. Firmaet benytter en anden hjemmeside og andre e-mailadresser. Det er et ret almindeligt efternavn. Firmanavnet er navnet på direktøren dvs. fornavn + det efternavn jeg også har. De benytte kun firmanavnet få steder på deres hjemmeside, da de åbenbart foretrækker det nye domænenavn + deres cvr nummer. Jeg vil meget gerne have domænenavnet. Hvad bør jeg gøre? Indtil videre har jeg sendt en e-mail til dem og spurgt, om de er interesserede i at sælge det. Intet svar og forventer ikke et. Jeg har lige taget nogle screenshots, som viser at firmaet ikke benytter domænenavet. Har jeg en sag her? Bør jeg vente nogle måneder, tage flere screenshots og så kontakte dem igen? Derefter sende en klage til domæneklagenævnet? Jeg står på venteliste til domænenavnet, dog som nr. 2. Håber der er nogle kloge aminoer derude. Det ved jeg der er ;-)
|
bluebull:...
Firmanavnet er navnet på direktøren dvs. fornavn + det efternavn jeg også har.
...
Hvorfor er det lige at du føler, at du har mere ret til domænenavnet, når nu direktøren har det samme efternavn som dig?
Kan det ikke tænkes at han anvender den til e-mail?
Hvordan ville du føle det, hvis vi nu forestiller os, at du for 10 år siden havden den indsigt som ham her åbenbart har haft, og registreret domænet og i 10 år har anvendt den til e-mail, og nu 10 år efter er der så en der forlanger domænet fra dig, bare fordi de "meget gerne vil have domænenavnet"?
Ville du selv føle at det var retfærdigt?
Jeg er sikker på at du nok skal få råd fra andre Aminoer om, hvordan du kan snuppe domænet fra den retmæssige ejer, men det får du ikke fra mig, jeg ønsker ikke noget dårlig karma.
Jeg håber at Danmark i en nær fremtid får et nutidigt domænelov, hvor domæner bliver anset som immaterielle ejendom som i bl.a. Canada.