Hey derude. jeg er en ung mand på 22 år. Jeg har efter længere tid med søgen efter arbejde opgivet at finde noget. jeg går på Hf og vil gerne læse videre efter Hf men som i jo nok ved kan man ikke få det til at køre på su, slet ikke når man har en dame:) Jeg har gjort mig store tanker om at starte et rengøringsfirma da det er noget jeg har erfaring med og man ikke skal ligge de store penge i for at det kan køre. 1: spørgesmål: er 35000,- kr. nok når jeg skal bruges 13-15000 til bil? 2: får jeg svært ved at finde kunder, (Det eneste jeg ikke er begyndt at forberede mig på da jeg ikke kan begynde at skaffe kunder når der ikke er noget firma endnu) 3: Har søgt mange steder, men nogen der ved hvor man kan finde rengørings-vogne mv. til gode priser? Håber i kan hjælpe mig, da jeg er meget opstemt af tanken om at komme igang. og bliver kun glad for gode råd i i fyre bare løs:) M.v.h seena |
Du kan ihverfald starte med at lave en forretningplan hvis du ikke har allerede gjort det..
Opstart af rengøringsfirma kræver ikke de store kapital, så du kan let starte dit firma op ved at momsregistrere dig..
Det vigtigste punkt er at markedsføre dit firma og få lavet gode aftaler..
Hvis du kan differentiere dig fra de andre firmaer ( ved godt at det er lidt svært i netop denne branche) så kan du hurtigt få dit firma til at vokse..
Du kan starte med at investere i en hjemmeside, få trykt nogle brochurer og dele dem ud i dit område, få trykt visitkort, lave banner reklamer, sponsere nogle arrangementer, fortælle til dine venner, bekendte og familie mv.. Så dit budskab kommer ud til alle..
Held og lykke med det ihverfald :-)