Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer ved dropshipping?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder midt i at starte netbutik op og er egentlig også forholdsvis godt med på de forskellige områder. Det jeg primært vil forsøge med, i starten, er dropshipping aftaler, hvilke jeg har flere af efterhånden. Mine tanker er så, om der er andre herinde der også kender til og bruger denne måde at sælge varer på og hvad i gør, hvis i har flere forskellige dropshippingaftaler (ex. 3-4) og en kunde så bestiller forskellige varer og du derved skal bestille varerne fra flere forskellige. Fordyrer det ikke på den samlede udgift til porto for dig som butikshaver? Hvordan gør du, hvis en kunde sender varer retur? Kommer de til dig eller hvordan fungerer det? Man kan vel sælge dem som returvarer så, lidt ligesom Wupti har en sektion med?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:37

Vi er selv i gang med at kigge på de dropshipping aftaler vi har overtaget, i forbindelse med at vi købte en anden shop, og hvilke udfordringer det kan give.

Og især det med fragten er svær at komme udenom. Leverandørerne har jo udgiften til den omkostning, og det er ikke rigtigt deres problem at kunderne bestiller varer der sendes fra forskellige leverandører. Så det skal der være luft til. Den eneste løsning vi lige kan finde på det, er at have eget lager. Så det ender det nok med, men så er det selvfølgelig ikke dropshipping længere, men til gengæld bliver avancen generelt noget højere.

Udgangspunktet i de aftaler vi har set på indtil videre er, at det er os der håndterer retursager. Det går jeg ud fra kan forhandles, men det er nok individuelt fra leverandør til leverandør, og sandsynligvis også afhængig af hvor stor en omsætning man lægger hos leverandøren.

Men udgangspunktet i enhver B2B handel er, at alt kan forhandles. Det er bare et spørgsmål om man kan blive enige om vilkårene. Så det smarteste vil være at vende disse spørgsmål med dine leverandører, og se om I kan blive enige om vilkår der er til gavn for jer begge.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 47
Fra  importKina Skrevet kl. 22:38

God aften.

Hvad vil du sælge?

Du er velkommen til og kontakte os hvis du gerne ville have et vareparti hjem :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:33

Du skal være opmærksom på, at du SKAL have en dansk returadresse, hvis du sælger varerne på det danske marked via dit firma... Så kan du ik kræve, at kunderne skal sende varerne retur til f.eks Tyskland eller England. Sådan er loven, bare til info, og så skulle alle spørgsmål angående retur vist være løst ;D

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)