Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken firmaform vil fungere bedst med Mobildisko?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da en besynderlig tilgang til det at "hjælpe andre videre" - jeg tror ikke der er nogen der ikke vil Kristian og kammersjukkerne det godt, men jeg vil nu alligevel råde dem til at holde sig inden for lovgivningens rammer (-:

Man skriver ikke bare under i sine forældres navne, kan jeg også skrive under i dine forældres navne?

Dit SMBA var formodentligt ikke lovligt al den stund det ikke havde to (formoder jeg ud fra det du skriver) aktive deltagere men snarere to stråmænd.

Anyway, jeg lukker den her fra min side og opfordrer Kristian til at være kreativ inden for lovens rammer - en skidt start på iværksætterkarrieren at sætte en ulovlig konstruktion op.

/Banditten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:56

Kristian-Kongstad-Holm:
De to under uden 18 år kan jo også bare skrive deres forældres navn til de blive 18 år.

Må give Bandidatten ret. Her er vi ude i usmagelig rådgivning. Jeg vil i lighed med Bandidatten stille spørgsmålstegn ved din kreativitet. Dertil kommer  at det måke ikke "bare" er at få forældrene til skrive under. Det kan være at deres personlige forhold unukliggør dette.

Jeg synes det er fint nok at du prøver at se løsninger fremfor problemer. Hvad du selv gør er jeg egentlig  ligeglad med, men at at foreslå løsninger til andre der ligger langt ude i det grå område er ikke all right.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:05

Kristian Ullum Vind:
Jeg tror egentlig godt at vi på det punkt kunne nøjes med et I/S i stedet, da begrænset ansvar i denne sammenhæng ikke rigtig vil "virke". Den risiko som vi løber er nemlig at vi køber udstyr og derefter ikke for brugt det, eller at vores ting går i stykker.

Du er her inde på det rigtige. Hvad er jeres reelle risiko - hvis der overhovedet er nogen. At stifte et I/S (eg evt lade de to 16-årige søge om tilladelse via statsamtet til at medvirke) virker som en brugbar løsning hos jer.

I et I/S bliver hver enkelt deltager beskattet af sin andel af resultatet. Det sker ved at den enkelte selv anfører sin del af resultatet på sin egen selvangivelse.

/Henrik

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 09:23

Der er intet ulovligt i dette, ligesom det ikke er ulovligt gennem din mor og far at have en børneopsparing eller en investerings pulje i banken indtil man bliver 18 år bestemmer ens mor og far bare !!!

Det jeg forslog var :

1. Din mor og far ( er nød til indtil du er 18 år ) at ejer din andel af selskabet. ( nemt og simpelt )

2. Man laver allerede nu et dokument på når man bliver 18 År, kan han købe det for 1,- forkøbsaftale ell. så man ikke skal diskuterer om det når han bliver 18 år, tænk nu hvis det var det nye Skype/Facebook :-) 

3. formalia er på plads, alt er lovligt, papiret underskrives af mor og far, du kan ikke underskrive eller sætte dato på før du bliver 18 år.

alt er helt lovligt.

og igen jeg prøver kun at komme med løsninger, og at se dem i deres udfordringer, synes du måske det er bedre de 2 andre ikke skal have muligheden hvis de brænder for det.....

at være iværksætter eller entreprenør er noget man skal bruge positivt, eller på papir arbejde og alder som arbejder imod en....

i ønskes alt held og lykke, jeg håber i vil bruge mine råd ring evt. til en advokat bare og spørg om han kan lave disse papirer og om det er lovligt det koster intet, når du har fået et ja, eller han siger han eller ville have gjort det anderledes men ja, så sig til så hjælper jeg dig bare med papirene U/B har dem fra gammel tid 1990 hold da kæft det var gode tider 16 år Big Smile

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Fra Yorkville, IL
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 86
Fra  Mobildiskotek Elektro Skrevet kl. 15:03

Okay det lyder som om at du blev misforstået så! - Ikke desto mindre lyder det dog som om at I/S vil give mig stort set samme sikkerhed, så jeg ender nok med at gå den vej. Men tusind tak for opbakning, det er værdsat i denne alder! :-) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 34
Fra  BalderClothes.com HeimdallNordic.com Skrevet kl. 11:40

SMBA vil være det ultimative. Du har en begrænset hæftelse og næsten ingen krav mht. regnskaber etc. du kan altid senere lave det til et ApS eller lig.n. :-))

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)