Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken firmaform vil fungere bedst med Mobildisko?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Yorkville, IL
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 86
Fra  Mobildiskotek Elektro Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah jeg beklager så, misforstod vist. Min danske er blevet små-rusten efter over syv måneder herovre. Det var da et interessant svar, vil lige prøve at vende det med de jurister og lignende som jeg kender der også er DJs, for mener bestemt at jeg kender flere som gør det. Forskellen mellem os og denne sag er dog også at dette var en såkalt Klub-DJ, men sagen ligner dog meget. Mht. alderen plejer selskabs-styrelsen at kunne give dispensation i tilfælde med minimal risiko og garanteret økonomisk støtte fra forældre så vidt jeg er bekendt? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:04

Kristian Ullum Vind:
Mht. alderen plejer selskabs-styrelsen at kunne give dispensation i tilfælde med minimal risiko og garanteret økonomisk støtte fra forældre så vidt jeg er bekendt? 

Nope, der har de ingen kompetence. Hver af de to 16 årige skal sammen med deres forældre søge statsamtet om dispensation.

/Henrik

Fra Yorkville, IL
Tilmeldt 9. Sep 11
Fra  Mobildiskotek Elektro Skrevet kl. 00:06

Ah okay, forkert institution! Jeg har vist efterhånden udstillet min mangel på viden godt og grundigt efterhånden :) - Er dog virkelig taknemmelig for hjælpen! 

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 00:29
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor ikke stifte et smba. Selskab ?
Her skal to medlemmer være over 18 på stiftelses tidspunktet, derefter kan i bare ændre det i medlemsbogen som ikke er offentlig, altså kan dine venner være ejere, dog uden nogen ved det.
Det kan dog ikke trække overskud mv. Før de er over 18, men så kan pengene arbejde for selvskabet imens.
Ydermere har et smba. Ikke personlig hæftelse, hvis tingene en dag skulle gå galt!
Regnskab pligt mv. Er ens med et I/S selvskab.
Jeg har selv haft mobil diskotek faktisk før jeg blev 18, her lavet jeg et smba. Bare i andres navne, og efter jeg blev 18 blev selskabet mit iht. En købsaftale som var indgået med de to personer som hjalp med at gøre virksomheden lovlig. Men få fat i en god revisor, han koster måske lidt, men i har og for brug for Expert hjælp, og hans løn sparer i sikkert i skat mv.
Mvh. Kristian Holm
NB: fedt i en så tidelig alders er iværksættere, alt held og lykke til jer herfra!!!

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Fra Yorkville, IL
Tilmeldt 9. Sep 11
Fra  Mobildiskotek Elektro Skrevet kl. 00:54

Hej Kristian, mange tak for beskeden.

Jeg tror egentlig godt at vi på det punkt kunne nøjes med et I/S i stedet, da begrænset ansvar i denne sammenhæng ikke rigtig vil "virke". Den risiko som vi løber er nemlig at vi køber udstyr og derefter ikke for brugt det, eller at vores ting går i stykker. Med andre ord er risikoen ikke rigtig til at løbe fra da vi allerede har betalt pengene når/hvis vi indser at det går galt. Det eneste som det kunne hjælpe imod ville være hvis vi virkelig bøffede i noget og stod med massivt erstatningskrav. Dog lyder det selvfølgelig dejligt med muligheden for at kunne få ejere ind under 18; tror dog jeg til at starte med så vil prøve at se om vi kan få tilladelse til et I/S. Er beskatningsformen den samme med I/S eller er det også endnu en fordel? Vi vil helt sikkert forsøge at få fat i en revisor, lyder som om det kunne blive pengene værd! 

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 01:35

Joker du? det er da 2. april nu?

Det har formodentligt ikke været lovligt og at du på et off. forum udstiller den slags omgåelse af selskabslovgivningen synes jeg er beklageligt. Det var formodentligt ikke en reg. revisor der gav dig det tip?

Måske er jeg blot nærtagende pt. (-:

/Banditten

Fra Yorkville, IL
Tilmeldt 9. Sep 11
Fra  Mobildiskotek Elektro Skrevet kl. 01:38

Som du kan læse i mit første indlæg (på siden og post) er min viden minimal på emnet. Jeg har forsøgt at gøre det så godt som jeg kan men føler ikke ligefrem at Skat bomber en med information når man som 16-årig forsøger at oprette firma, så du er mere end velkommen til at pointere eventuel overtrædelse af lovgivning som naturligvis straks vil blive rettet op på, for jeg er altså ikke klar over hvad du mener :) 

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 01:40

Hej Kristian,

Mit svar er rettet mod den anden Kristian Kongsted (-:

/Banditten

Fra Yorkville, IL
Tilmeldt 9. Sep 11
Fra  Mobildiskotek Elektro Skrevet kl. 02:45

Allright :-)

Mvh. Kristian Ullum Vind

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 08:18

Jeg prøver ikke at se problemerne, men en løsning på den unge iværksætters udfordringer. Lidt lige som en børneopsparing, han har en option på noget når han bliver 18. Han for jo bare en advokat ell. Til at lave papirerne ellers hjælpe jeg ham gerne, så det er lovligt. Det er jo en option uden bestemmelse/ledelse ( indtil han bliver 18 ) derefter er han med på lige vilkår som andre.
De to under uden 18 år kan jo også bare skrive deres forældres navn til de blive 18 år.
Mvh. Kristian Holm

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)