Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tilbyder man SEO service?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er. Jeg har læst den del på SEO. Jeg vil gerne prøve kræfter med det, men er ikke sikker på om jeg kan lever en ordentlig kvalitet til kunderne.

Jeg vil derfor spørge, om der er god SEO i artikel databaser, eller om det er minimalt pga link-juice.

- Hvis jeg tilbyder SEO, kan jeg så tillade mig at tage et beløb for det, da jeg stadig ikke har den vildeste erfaring indenfor området.

Vil gerne hør jeres meninger.

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:42

Ja selvfølelig skal du tage penge for dit arbejde. Du kan bare lave et intro tilbud til ½ pris så skal folk nok komme hvis du ellers har et realistisk forhold til din værdi.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 04:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alex Westergaard:

Hej Amino'er. Jeg har læst den del på SEO. Jeg vil gerne prøve kræfter med det, men er ikke sikker på om jeg kan lever en ordentlig kvalitet til kunderne.

Jeg vil derfor spørge, om der er god SEO i artikel databaser, eller om det er minimalt pga link-juice.

- Hvis jeg tilbyder SEO, kan jeg så tillade mig at tage et beløb for det, da jeg stadig ikke har den vildeste erfaring indenfor området.

Vil gerne hør jeres meninger.

Det bedste er at få noget solid erfaring FØR man begynder at sælge SEO efter min mening. Dette gælder i øvrigt alle andre ydelser også. Jeg vil heller ikke vælge en håndværker der ikke kender forskel på en skruemaskine og en boremaskine, eller på et søm eller en skrue.

Jeg ved godt der på Amino er en tendens til at sælge alle mulige digitale ydelser som man ikke ved noget om, og måske endda kalde sig ekspert undervejs, men hvis du i stedet går imod strømmen, vinder du i længden.

Min måde at gøre tingene på har at være at læse dagligt og samtidig lave SEO på egne projekter og samtidig løbende teste min viden af ved bl.a. at skrive herinde.

Da jeg virkelig følte jeg havde noget at tilbyde kunderne startede jeg op til langt under 1/2 pris for at få nogle gode referencer og nogle som jeg viste ville anbefale mig til andre. Men den vej er der nok ikke mange der tager, da den tager en del år i stedet for at begynde at sælge sine ydelser inden man overhovedet kender noget til faget.

Et godt råd herfra er at lave en masse backlinkprofilering, hvis du arbejder med SEO kan det være enormt interessant at se på forskellige brancher og tjekke de forskellige siders backlinks og social shares for at se hvad det er der gør de ranker.

Det kan tage meget lang tid, nogen gange flere timer bare for et site, men det giver noget praktisk viden omkring værdien af forskellige links og hvordan linkprofiler kan se ud. Samtidig med du ser på andre sites backlinks finder du også steder du kan linke fra.

SEO er i øvrigt et vidt begreb og når vi taler on-site SEO er der en masse ting du kan gøre som skader rankings, så vær varsom her.

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 13:27

Thomas Frost:
SEO er i øvrigt et vidt begreb og når vi taler on-site SEO er der en masse ting du kan gøre som skader rankings, så vær varsom her.

Din tekst var meget interessant og inspirerende. Jeg ved dog en smugle om SEO, og hvordan det sættes op. Jeg ved bare ikke hvordan man bruger det rigtigt, for at komme på listen :)

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 13:35

Hvad med at tilbyde at prøve det af på et par ikke så vigtige sites, derefter kan du linker til dem fra din egen hjemmeside for at få referencer.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Høy:

Hvad med at tilbyde at prøve det af på et par ikke så vigtige sites, derefter kan du linker til dem fra din egen hjemmeside for at få referencer.

Det eneste man lige skal huske på i den forbindelse, er at det mest effektive i forhold til omkostninger er strategier som ligger lige på grænsen og lidt over i forhold til Google retningslinjer. Det er derfor du sjældent ser referencer på hjemmesider der kun sælger SEO, da man jo som seriøs SEO-mand holder en ganske lav profil omkring ens kunder.

Så inden man begynder offentligt at vise hvem ens kunder er skal man være meget inde i googles retningslinjer så man kun viser dem frem hvor man har holdt sig på den rigtige side.

Når jeg brugte ordet "referencer" var det mest nogle jeg viste ville være så tilfredse at de vil anbefale mig til andre løbende, det er ikke nogen jeg reklamerer med.

Omkring det oprindelige spørgsmål om artikeldatabaser, så kan de godt bruges, men KUN som en del af den optimering man laver. Google laver fra tid til anden nogle handjobs, dvs ikke-algoritmiske ændringer hvor de går ind manuelt og deindekserer sites der kun er skabt for at skabe rankings.

Det er tidligere sket med både linkkataloger og artikelkataloger.

Hvis du arbejder langsigtet og seriøst handler det om at sprede risikoen mest muligt. Bliver alle de danske artikeldatabaser pludselig slashed igen, står du måske med kunder der har betalt dig for noget arbejde som ikke længere har nogen som helst værdi, hvis du kun har satset på en type links.

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 13:58

@Thomas: kan jeg godt se logikken i, og du plejer at vide hvad du snakker om...men hvis nu der var frivillige der havde et par sites, kunne det så ikke være en begyndelse? lige nu står han jo med ingenting så at sige....

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:06

Høy:

@Thomas: kan jeg godt se logikken i, og du plejer at vide hvad du snakker om...men hvis nu der var frivillige der havde et par sites, kunne det så ikke være en begyndelse? lige nu står han jo med ingenting så at sige....

Jo bestemt, jeg foretrækker blot at lave eksperimenter på egne sites og ikke på andres.

Fra Birkerød
Tilmeldt 20. Feb 12
Indlæg ialt: 28
Fra  Best Bagel Skrevet kl. 14:35

Hej Alex.

Hvis du vil afprøve din SEO viden, vil jeg gerne melde mig og min side www.dateinspiration.dk til som forsøgskanin. Jeg ved absolut ingenting om SEO, men dog alligvel at jeg har brug for hjælp til det.

Du kan bare maile til mig, hvis det skulle have interesse.

Hilsen Julie. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)