Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af domæne navn og lidt til

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 23. Jul 11
Indlæg ialt: 63
Fra  conzeptz Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Jeg har så mange andre haft en lille hobby virksomhed kørende hvor jeg har solgt digitale collager på lærred, og har faktisk været fint tilfreds med omsætningen da det jo som sagt kun køre på hobby basis.

Men for ca 6 mdr siden blev jeg kontaktet af en gammel ven som er flyttet til phillipinerne med sin kone, han mente at vi skulle prøve og starte en virksomhed op sammen, i starten afslog jeg det lidt da jeg med 3 børn fast arbejde og en masse skøre små projekter ikke rigtig kunne afsætte tid til det.

Men nu har jeg ændret holdning og vi lancere snart vores nye virksomehd som skal sælge hjemmesider til mindre og mellemstore virksomheder. Grunden til at vi har valgt dette er fordi vi begge har en masse erfaring med i bagagen her snakker jeg om dårlige og gode oplevelser hos de forskellige udbyder af både grafisk design og programmering osv..

Han har også direkte adgang til de ekstra kræfter som vi måske skal bruge hen ad vejen..

Vi har en helt klar vision og det er at få en hjemmeside som virker samt en super super kundeservice da vi som setuppet ser ud nu kan starte fra dag 1 af med support 24/7.

Men inden vi går igang har jeg lige et par spørgsmål som jeg håber i kan besvare eller hjælpe med.

Lige nu har jeg 3 venner alle med bagrund fra sælger verdenen som har sagt ja til at ringe rundt og sælge lidt for mig, hvordan skal jeg forholde mig med hensyn til provisions udbetaling. Skal han fakturere mig eller kan jeg jeg lave en kontrakt hvor han for sin løn udbetalt som ren provision.

Og er det rigtigt forstået at jeg godt kan udbetale 1000 kroner til ham for hver solgte hjemmeside og han så selv skal klare resten med skat osv...

En anden lille ting jeg er igang med at finde samarbejds partnere angående hosting jeg aner ikke hvor mange sider vi for solgt men jeg havde håbet lidt på at kunden kun kunne nøjes med at købe et domæne navn og ikke et webhotel men dette ser ud til at være en næsten umulig opgave eller...

Eller måske kunne man finde en samarbejds partner som ville stå for hoste de forskellige sider imod betaling selvføgelig..

Håber der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe
www.kfom.dk/web

Siden er ikke færdig priser SEO og indhold er igang med at blive lavet siden vil være offline og online alt efter hvornår vi arbejder på den..

/Anders

www.conzeptz.dk - Grafisk design - grafisk kunst på lærred

Fra København S
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Lexi Media Skrevet kl. 01:00

Anders :
Og er det rigtigt forstået at jeg godt kan udbetale 1000 kroner til ham for hver solgte hjemmeside og han så selv skal klare resten med skat osv...

Hvis du vælger at udbetale det som provisions, skal du indberette det som b-indkomst til skat. Ellers kommer du selv til at hænge på det. Det sal ske senest efterfølgende måned inden den 10. 

For at du kan indberette som b-indkomst skal du huske at søge om det hos erhvers og selskabsstyrelsen. 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 23. Jul 11
Fra  conzeptz Skrevet kl. 01:07

Hej Alexander..

Tak for dit svar, er stadig lidt forvirret men tror jeg er ved at forstå det, jeg troede bare at jeg kunne udbetale det som løn til dem ???

/Anders

Fra København S
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Lexi Media Skrevet kl. 02:15

Det kan du også. Men du er stadig indberetningspligtig. Se sådan på det.

Dit firma tjener 100.000 men du har haft nogle udgifter som f.eks løn mm. Nu skal kunne dokumentere at du har udbetalt løn for ellers tror SKAT at du har tjent 100.000 og skal derfor beskattes af den 100.000 og evt moms. Derfor skal du indberette for hvis han ikke gøre det vil det blive betragtet som sort arbejde og det har du ikke lyst til:-)

Jeg ved godt at det er kompliceret. En udbetaling vil altid enten være som A-indkomst eller som B-indkomst. Alle de andre udtryk som freelance udbetaling, honorar mm. Ja det er bare smarte udtryk. 

Du kan evt læse mere her

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 12:25

Så vidt jeg husker, så kan der opstå et problem, hvis din sælger har et CVR-nr, men kun en kunde, da Skat muligvis kan opfatte det som en lønmodtager-situation.

Snak altid med en revisor, inden du begynder på noget nyt, der er i lidt "større" omfang, da det er så nemt at havne i et hul, der er langt dyrere end en revisor.

Da jeg var ung havde jeg også et firma og så købte jeg en hvidpladebil uden at snakke med min revisor. Resultatet blev, at jeg mistede muligheden for en masse moms nu og hen ad vejen, samt at jeg måtte købe en hvidpladebil mere.

Desuden kan du i værste fald komme ud for, at Skat tror, at du fakturerer overskud ud af Danmark ...

Hilsen, Robert

Fra Ølstykke
Tilmeldt 23. Jul 11
Fra  conzeptz Skrevet kl. 23:29

Hej Robert..

Mange tak for dit svar, det lyder til at en times revisor tid vil være givet godt ud. Jeg har selv arbejdet på provisions basis der skrev vi en kontrakt, hvori der stod at det var mit ansvar og opgøre min indtægt til skat.

Men igen dengang havde jeg også et cvr nummer...

Igen takekr for svarene...

/Anders

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)