Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået 3 pakker fra forskellige producenter i Kina. Dette har været som privatperson. Er blevet taget i tolden alle 3 gange, så det har været nemt.

Men når jeg starter virksomheden skal jeg selv stå for det. Hvordan gør man det nemmest med at betale told og moms til skat?

Jeg kan se i anbefaler at få et firma til at stå for fortoldningen, kan man sende regningen fra den Kinesiske producent og så klarer de papirene med skat for sig? Hvor meget vil det typisk koste? Er der firmaer i anbefaler?

Eller kan man gøre det selv, eller kan det ikke svarer sig?

Varerne bliver sendt fra firmaet med DHL til min adresse. Så der skal jeg ikke have nogen indover.

Mvh.
Morten

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 17:48

mb...:

Dette har været som privatperson. Er blevet taget i tolden alle 3 gange, så det har været nemt.

Men når jeg starter virksomheden skal jeg selv stå for det. Hvordan gør man det nemmest med at betale told og moms til skat

Det har været omtalt her på amino et utal af gange hvordan reglerne er! For lovligt at importere vare til videresalg skal din virksomhed være importør registreret.

Normalt vil  kurerfirmaerne helt automatisk stå for at indfortolde dine vare, så du behøver ikke foretage dig noget.

Ravn

Tilmeldt 25. May 09
Skrevet kl. 17:57

Hej

Jeg ved godt du skal være importør registeret.

Jeg har ikke kunne finde et klart svar med hvordan man kan få et firma til at stå for fortoldningen.

Hvad vil det typisk koste, vi snakker måske om værdier for 10.000 af gangen.

Kan i anbefale nogle firmaer der kan stå for fortoldningen?

Mvh.
Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59

mb...:

Hej

Jeg ved godt du skal være importør registeret.

Jeg har ikke kunne finde et klart svar med hvordan man kan få et firma til at stå for fortoldningen.

Hvad vil det typisk koste, vi snakker måske om værdier for 10.000 af gangen.

Kan i anbefale nogle firmaer der kan stå for fortoldningen?

Mvh.
Morten

Det er nemmest bare at få en regning fra Skat/Postdanmark, hvor der står 25% moms og 12% told (12% told er på tøj)

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 23:22

mb...:

Hej

Jeg har fået 3 pakker fra forskellige producenter i Kina. Dette har været som privatperson. Er blevet taget i tolden alle 3 gange, så det har været nemt.

Men når jeg starter virksomheden skal jeg selv stå for det. Hvordan gør man det nemmest med at betale told og moms til skat?

Jeg kan se i anbefaler at få et firma til at stå for fortoldningen, kan man sende regningen fra den Kinesiske producent og så klarer de papirene med skat for sig? Hvor meget vil det typisk koste? Er der firmaer i anbefaler?

Eller kan man gøre det selv, eller kan det ikke svarer sig?

Varerne bliver sendt fra firmaet med DHL til min adresse. Så der skal jeg ikke have nogen indover.

Mvh.
Morten

Værdien skal du ikke tænke på. Jo flere varelinjer (med unikke tarif koder), jo dyre bliver det.

Hvis du har betalt fragtomkostninger til sælger, vil fortolding som regel være inkluderet. Dog mener jeg, at DHL tager et lille gebyr ekstra hvis du har mere end 3 varelinjer der skal fortoldes.

Med venlig hilsen
Bastian 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 23:27

Jannik Nordahl:

Det er nemmest bare at få en regning fra Skat/Postdanmark, hvor der står 25% moms og 12% told (12% told er på tøj)

Hej Jannik.

Jeg tror du blander tingene sammen. Det passer i hvert fald ikke.

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 11:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Er du importør-registreret, skal du, som en skirver længere oppe, ikke foretage dig noget, hvis du får varerne sendt med DHL. De klarer indfortoldningen for dig. Det koster 187 kr. I toldgebyr. Beløbet kan i øvrigt trækkes fra som driftsomkostning.

SKAT sender dig så en gang i mellem en importopgørelse med det beløb du skal skrive i felt ( et eller andet jeg ikke huske på stående fod) på din momsopgørelse.

Mht. fragn gør det samme sig i øvrigt gældende med fedex, EMS, UPS og hvad de ellers hedder allesammen.

Skal du en dag bestille en container, er der billigere alternativer end ovenstående, og her aftaler du bare med dit speditørfirma at de står for indfortoldningen, og så skal du igen ikke gøre noget selv.

Håber at det kan bruges.

Hav en rigtig fed dag.

Mvh.
Kenneth

www.kennethmundt.com

Tilmeldt 25. May 09
Skrevet kl. 14:26

Hej alle sammen.

Tak for svarene. Jeg har forstået hvordan det foregår nu :-)

Fortsat god dag.

Mvh.
Morten

Fra Kastrup
Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 23:20
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten,

Jeg er pt. Manager i et Kinesisk baseret firma som står for at formidle kontakt mellem Europæiske importørere og Kinesiske producenter således at mand får de bedste priser.

Vil meget gerne høre mere om hvad du laver og se om vi evt. kan hjælpe dig.

Kontakt mig på evt. på min mail:
philip.femo@gmail.com

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:39

Taler vi om pakkeforsendelser, så ville jeg antage, at DHL forestod fortoldningen :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)