En kammerat og jeg har i tankerne, at starte en virksomhed. Vi vil importere fra Kina og få varerne produceret som OEM, som skal sælges på webshop. Vi har fået nogle gode kontakter i Kina.
Vi skal have et ApS på et tidspunkt, da vi regner med vi hurtigt får varer for 80.000.
Jeg har bare hørt det er mere besværligt at starte et ApS med papire osv. Så kan man starte et I/S og senere konvertere det til ApS, men jeg tænker stadig det var nemmest at starte med ApS så.
Jeg er ikke meget inde i det med virksomheder, dette bliver min første.
Hvad ville i gøre?
Vi har prøvet at kontakte nogle erhvervsrådgivere, men der er tidligst tid om en måned - det har vi ikke tid til.
Hvilke erhvervsrådgivere har i kontaktet? En måned lyder som meget lang tid)-:
Hvis I ved at I på et tidspunkt skal have et kapitalselskab og har I allerede nu de 80K til indskud så start ud med det. Det er i hvert fald langt mere besværligt at konvertere efterfølgende.
Mht til at stifte et anpartsselskab så er der ingen ben i det, I kan såmænd selv gøre det og ellers kan I købe jer til det. Har set at flere her på siden reklamerer med dag til dag stiftelse for billige penge.
Jeg har bare hørt fra en bankrådgiver, at man drukner i papire ved start af ApS. Men når man har anparterne i orden fra starten, så er det vel mest regnskab osv.? Men det vil også komme med et I/S selsskab.
Der er ikke meget papirarbejde med et ApS, du skal selvfølgelig have styr på indtægts- og udgiftsbilag og derudover skal der naturligvis udarbejdes en årsrapport til E&S samt en selvangivelse til SKAT.
Det er ikke en uoverstigelig proces men vil naturligvis kræve assistance fra revisor.
Ellers er der vist ikke de store problemer med et ApS.
En af de Aminoer der tilbyder billig stiftelse er PP Consult (mener jeg det hedder).
Jeg ved godt hvad forskellen er og derfor skal vi også have et ApS på sigt!
Jeg spørger hvad der vil være den nemmeste start? Da jeg har hørt at det er nemmest at starte et I/S først, men jeg ved ikke konkret hvorfor det er nemmest, derfor spørger jeg til råds.
Lad os nu lige dræbe den med holdingselskabet som en refleks. Mange har den (fejlagtige, efter min bedste overbevisning) at man skal have et holdingselskab for at være noget ved musikken.
Lad os få nogle fact på bordet, hvad skal trådstarter med et holdingselskab? Sikkerhedsmæssigt er der ikke noget at komme efter. Argumenterne må derfor være overvejende skattemæssige, samt evt. mulighed for at kanalisere penge fra et selskab til andre selskaber via holdingselskabet? (det lyder ikke på trådstarter som om det er det største problem pt)
Et holdingselskab tjener ikke andet formål at være en ekstraudgift da der vist mig bekendt er revisionspligt for et holdingselskab.
Så kan I komme med jeres argumenter om skattefri udlodning og evt. skattefri afståelse af anparter i driftsselskabet. Men lad os nu lige se om det bliver relevant. Bliver det relevant kan man til enhver tid sætte en holdingstruktur op ved en skattefri omstrukturering og så er du hvor du gerne vil være.
At sætte en holdingstruktur op allerede nu er bare ekstra besværligt og fordyrrende.