Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig kørerlærer med egen vogn, som underleverandør til et andet køreskole - DÅRLIG IDE ?!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 279
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg tillader mig stille nogle spørgsmål på vejen af en god ven. Han overvejer at læse til kørerlærer, men er i tvivl om det kan betale sig.

Han har efteruddannelsen tænkt  arbejde som underleverandør til andre kørerskole. Han vil ikke undervise i teori, men vil kun køre med elever og undervise i bilen.

Han kan på en køreskolen hjemmeside læse, at skolen betaler 230kr + moms til underleverandør 

MEN KAn det betale sig ..?

Vi laver lige e lille udregning:

37 timer a 230 = 8510 ... og  løn for 1 mdr. er så 34040kr

Så skal man betale for benzin                            - 5000 kr

Så skal man betale for forsikring                         -10000 (ca pris)
Slid på bilen mv.                                                 3000

Så man har til sidst    16000 kr

Så betaler man skat  så har man pludeslig under 10000 kr 

¤¤ Lad os tage en lille snak om dit helbred og det problemer du har **
Skriv pm

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:30

Skal det ikke ses som et supplement til egen forretning ? ,

Iøvrigt virker forsikring på 10.000 om måneden helt ude i hampen ? Men det er måske prisniveauet for en køreskolevogn...

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:32

En god ide. Men jeg ved ikke om der er regler der forhindre dette.

En ting der minder om det er at leje frisør stole ud til andre frisør. Men det er ikke uden problemer Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 13:22

Der er ingenting i vejen for at gøre dette.
Udgifter til indkøb af bil, brændstof, forsikringer, vedligeholdelse og rep. er nøjagtigt det samme for skolevogne som for alle andre biler. (der er forsikringsselskaber, som tager mere for en skolevogn, men de fleste tager det samme som for alle andre biler)

Hvis personen er dygtig og vellidt, kan det godt lade sig gøre at ernære sig på den måde - det har altid været brugt i faget.

Hvis der er "huller i kalenderen" fordi der ikke er elever til disse timer, bliver det ikke betalt af nogen - det er bare huller.

Du må godt lade din kammerat fyre spørgsmål af til mig - jeg er frisk på at svare.

P.S. Jeg har været i faget i 100 år.

Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 279
Skrevet kl. 14:53

Lone Ginnerup:

Der er ingenting i vejen for at gøre dette.
Udgifter til indkøb af bil, brændstof, forsikringer, vedligeholdelse og rep. er nøjagtigt det samme for skolevogne som for alle andre biler. (der er forsikringsselskaber, som tager mere for en skolevogn, men de fleste tager det samme som for alle andre biler)

Hvis personen er dygtig og vellidt, kan det godt lade sig gøre at ernære sig på den måde - det har altid været brugt i faget.

Hvis der er "huller i kalenderen" fordi der ikke er elever til disse timer, bliver det ikke betalt af nogen - det er bare huller.

Du må godt lade din kammerat fyre spørgsmål af til mig - jeg er frisk på at svare.

P.S. Jeg har været i faget i 100 år.

1000 Tak,

Han har lige sendt dig et pm :)

¤¤ Lad os tage en lille snak om dit helbred og det problemer du har **
Skriv pm

Fra Randers
Tilmeldt 17. Jan 25
Indlæg ialt: 2
Fra  R2 Drive Skrevet kl. 23:28
230,- lyder ikke af ret meget hvis man selv skal stille bil og brændstof til rådighed. Er I sikker på at det forholder sig sådan?
Så er det hvertfald en meget dårlig forretning.

Derudover skal underleverandør aftaler nok ses som en supplement til sit eget. Det kan godt betale sig at starte selvstændig køreskole op (afhængigt af geografi og konkurrence).
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)