Vores twist på konceptet er som beskrevet, målgruppen danske webshops
Ret beset har I vel to målgrupper, som er hhv. posters og "lurkers" (i mangel af et bedre ord). Den ene gruppe leverer indholdet/varen og den anden er en slags forbruger/viewer. På Pinterest er de to ofte én og samme, da det i høj grad handler om at inspirere og lade sig inspirere, altså en tovejs kommunikation, hvor Pinterest er utroligt stærk, sammenlignet med fx Facebook.
Når jeres hovedfokus og primære målgruppe er webshops, så risikerer I at ende op med et rent annoncemarked, og hvorfor skulle jeg som forbruger, bevæge mig ind på et website som primært tilbyder mig reklamer? Hvorfor skulle jeg som webshop, poste opslag på et site, hvor målgruppen er andre webshops?
Jeg mener, at I i høj grad har brug for ikke-så-kommercielle content providers, for at kunne give værdi til de brugere som ikke tilføjer eget indhold til sitet, men som gerne skulle kigge og klikke på annoncerne.
Det virker lidt defensivt, at fokusere så meget på den begrænsning som ligger i, at man skal have rettighederne for at kunne dele noget. Misforstå mig ikke, det skal være tydeligt, at man skal have tilladelse, men det virker lidt som om, at I ikke rigtigt tror på, at folk for alvor selv vil dele (selvom du skriver det). Jeg er helt 100 på, at der sidder rigtig mange krea-mennesker derude, som vil være vilde for at levere indhold til jer.
Du skriver så at "Dette er der selvfølgelig også plads til på Bobeo" og det virker på mig lidt passivt, i værste fald modvilligt. Jeg synes hellere at I aktivt skal opfordre alle til at dele deres ting, og lade dem forstå at det vil være en gevinst for alle parter, gerne med en lækkert designet dele-knap og en stump kode som bloggere og website-ejere nemt kan kopiere og paste ind på deres site. Tag kontakt til de mest spændende og populære bloggere og opfordr dem til at signe op. Ja, mulighederne er uendelige... !
OBS!: Jeg skriver kun ovenstående fordi jeg er ret meget vild med jeres site og ikke mindst domænenavnet
, men er også ret sikker på, at der sidder nogen derude som er i gang med en anden dansk version af Pinterest, og hvis de formår at kombinere godt indhold med annoncer, så bliver I overhalet indenom.