Jeg har skiftet fra bogholder til revisor, og har fået overdraget mit årsregnskab fra 2010 digitalt. Problemet er, at det er lavet i summa summarum. Banken skal bruge det og de kan ikke åbne det. Bogholderen siger, at hun ikke kan gemme det på anden måde end i formatet .id.
Jeg har downloadet en trial version af summa og tænkte, at jeg ville hive det ind i det, for jeg har læst herinde på Amino, at man kan gemme i excel-format. Jeg ved ikke, hvilken summa version hun har haft, dog, men det MÅ da være muligt - jeg mener, jeg skal da kunne se det selv. Men jeg kan ikke få programmet til at åbne filen.
Bogholderen kan nemt lave kontokort og resultat- og balance. Hvis bogholder ikke har en pdf-printer kan det laves i PRN-format via print-til-fil-funktionen.
En id-fil kan ikke bruges til noget i sig selv fordi den blot fortæller hvad .bck-filen som indeholder regnskabsdata er for et regnskab og hvornår backup'en er taget...
I filer kan bogholder når hun er i rapport - med eller uden balance/regnskab - bare skrive til PDF - Hun kan også gemme til filer der kan importeres til excel uden problem, men banken vil nok helst ha en pdf. Det ligger helt klart direkte under alle åbnede rapporter/regnskaber??
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Peter, trådstarter skriver at det er bogholderen som har programmet som ikke kan gemme det. Derfor svar om det kan gemmes som kommasepareret fil og let læses in i excel eller til andre programmer, ligesom bogholder til banken da nemt kan lave en pdf rapport i programmet som bogholder jo har og kan åbne
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER