Hej! Ny Amino-borger her :) Jeg har længe gået med en lille drøm i maven, om en dag at have mit eget konditori. Nu er jeg så bleven optaget på konditor uddannelsen og vil være færdig om en 3-4 år ca. Men i mellemtiden kunne jeg godt tænke mig at starte et enkeltmandsfirma op, hvor jeg producerer og sælger bagværk og kager. Når jeg så er færdig med min uddannelse, er drømmen så at starte mit eget konditori, med et koncept jeg stadig går og arbejder på (og derfor holder lidt i det skjulte). MEN! Nu er det jo så at jeg godt er klar over at der altid vil være nogle forhindringer man lige skal igennem, og det er defor jeg spørger jer til råds. Så mine spørgsmål er som følger: - Er det stadig sådan at man ikke behøver at være momsregistreret hvis man tjener under et vist beløb om året? Og i så fald har man ikke noget CVR-nummer, ikke sandt? Og i så fald kan man vel bare nøjes med at skrive det som en B-indtægt på sin selvangivelse? Eller... ? - Er det tilladt at lave og sælge fødevare på bestilling, i sit eget hjem (her tænker jeg på brød, kager m.m.)? Hvis ja, så går jeg ud fra at der kommer kontrol tilsyn fra fødevareministeriet? Hvis nej, så må jeg bare vente indtil jeg er færdiguddannet og kan leje en bygning til formålet. - Er der faldgruber eller andre ting der er værd at vide inde for denne form for virksomhed? ... og hvis jeg har skrevet indlægget i det forkerte forum, så beklager jeg. Håber nogen kan og vil hjælpe mig lidt på vej i den rigtige retning så jeg kan udleve min drøm :) |
Ja du får ikke noget cvr nummer og laver det som b indkomst og beløbet er stadig 50.000.
Du kan ikke få et alm. køkken godkendt. Det skal være industri køkken. Find opl. på findsmiley.dk
Der er tit nogle som spørge til et industri køkken så der måske være en forretnings ide.