Også jeg, har efterhånden set mange indlæg vedrørende FFi
Jeg vil nu ikke kommentere de enkelte. Men tage et generelt overview på det.
Man er for, eller man er imod! Og det er meget tydeligt at se de enkelte meninger omkring det, via. bla. udtryk som "hokus pokus" og "genialt". eller lignende.
Personligt er jeg selv med til at udbrede kendskabet til pillerne. Jeg har selv gjort mig mine erfaringer på området med hvorvidt de virker eller ej. Jeg har selv oplevet nogle af mine kontakter der ikke oplevede nogen nævneværdig virkning fra pillerne, på samme måde som jeg har haft kontakter der er blevet vildt positive.
Hvad er så årsagen til denne forskel på virkning?
Da jeg startede med konceptet, var der en vejledning der i følge opfinderen skulle følges. Og hvem sætter spørgsmålstegn ved den, når man - som vi er mange der er - ikke er brændstof eller forbrændingsekspert fra dag 1?
Det er de færreste der gør det, hvis de har fået resultater i positiv retning.
Omvendt, så har jeg, som så mange andre nok også har oplevet det, mødt folk der med en langt større viden på forbrænding og brændstof som har skudt det ned med det samme, uden egentlig at kende noget til selve produkt og egenskaber. Med opfattelsen "Det kan bare ikke lade sig gøre, det findes ikke, der har været så meget - osv." da er der - hvad jeg vil mene - blevet opbygget en naturlig skepsis imod den form for produkter og måske derfor er holdningen
"åh.. endnu et vidundermiddel" kommet til udtryk?
Som kommentar på indlægget fra Lasse Vi er rørende enige. Der er psykologi i at have "noget i tanken", og det kan ændre folks kørselsadfærd.
Og ja, der er indtil flere der er - pænt sagt - bedøvende med om den siger 12 eller 15 km
pr. l.
Personligt har jeg også altid bare tanket op når behovet var der, og så ellers ikke tænkt mere over hvor mange km jeg kørte pr liter.
Køre skulle jeg jo, og fremad betød - og betyder stadig - at tanken tømmes, for senere at skulle stå ved standeren endnu engang og fylde op.
En naturlig cyklus for en bilist.
Well.. Jeg har som sagt været med et stykke tid nu, og har derfor prøvet hvad vi havde af vejledning til at starte på (denne fra opfinderen Jack Kracklauer) som senere viste sig at være overdoserende i forhold til det faktiske behov for produkt i tanken. Dette fandt Jerry Lang ud af via
test han lavede. Det skal måske lige nævnes, at Jerry Lang er blandt verdens førende brændstof og forbrændings eksperter. Og det der i første omgang fik ham ind og bruge tid på produktet, var af forureningshensyn.
Gennem de tests han lavede, konstaterede han at ved halv dosis, fik man en øget effekt på produktet.
Da dette blev almindelig kendt fik flere, end ellers, positive oplevelser med pillen.
Set tilbage, overdoserede vi faktisk, med de gamle vejledninger og dette havde en negativ effekt på brændstof økonomien som alle talte om.
Hvorfor virker produktet, og hvordan virker det ?
Mange af jer har formentlig set de film der er ret sikkert er blevet linket til. Så jeg vil ikke smide nogle
link her, men blot beskrive.
Normalt når brændstof forbrændes, efterlader det koks og slagger. Det kaldes HC. Disse slagger aflejrer sig i motoren, og hvis i der før har prøvet at skille en fx. knallert motor af, husker tilbage, vil i muligvis kunne huske at der ofte i topstykket sad en masse skidt fast som var pænt svært at få fjernet. (HC)
Ved en normal forbrænding, afbrændes al brændstoffet nemlig ikke. Ved at pille udstødningsmanifolden af en motor, vil der typiskse at der står en flamme ud af hullerne fra hver enkelt cylinder. De der har lyst kan prøve det og se ved selvsyn, men man kan alternativt også få dette bekræftet hos sin mekaniker.
Forestil jer et rør, 25 cm i dia, og 30 meter langt. I røret er en