Hej Amino'er 2 venner og jeg har sammen startet et interessentskab som en sidebeskæftigelse. Jeg har læst en masse om alt det administrative angående salg, moms indberetning og skat, men føler mig stadig usikker på det samlede forløb. Vi er ved at være klar til at modtage vores første ordre (b2b), men jeg vil meget gerne have dette helt på plads inden. Det skal også nævnes, at vi ikke ønsker at rive pengene ud af virksomheden med det samme, men (som jeg har forstået det) vente til regnskabsårets slutning, hvor vi kan hæve pengene skattefrit? (eller med mindre skattesats? max 80.000,-) Jeg kunne godt tænke mig, at få listen de trin op, som der er i processen fra fakturen fakturen udarbejdes til pengene står på min private konto. Mit spørgsmål er lidt kringlet, så jeg prøver selv, at lave denne liste, udfra hvad jeg har forstået: - Ordre modtages - Faktura udarbejdes - 10.000,- inkl. moms - Penge modtages - 10.000,- inkl. moms - Moms fratrækkes (25%) - 7.500,- ekskl. moms - Virksomhedsskat fratrækkes (25%) - 5625,- ekskl. moms. - Pengene overføres til privat konto ved regnskabets slutning - Skat fratrækkes (40%) - 3375,- Jeg synes selv, at det er utrolig lidt der er tilbage, så er næsten sikker på, at jeg har misforstået noget i processen. Håber nogen kan hjælpe mig. På forhånd tak |
Sidder med præcist samme 'sprøgsmål' om, hvordan det foregår step by step..
Så jeg følger lige med her :-)