Hej! Nu ved jeg godt at det lyder dumt, men jeg kunne godt tænke mig at vide helt præcist hvad betegnelsen MLM (multi level marketing) dækker over? (og jeg HAR rent faktisk set at min bruger har MLM Pusher af rang ![]() Ordet bliver jo brugt flittigt herinde, og nogen gange har jeg fornemmelse af at det er en gren af marketing, som muligvis har et dårligt ry? Som forhåbningsfuld iværksætter, er det jo rimeligt vigtigt emne at vide noget om ![]() Og: Når man ikke spørger, får man heller ikke svar! Med venlig hilsen Jakob |
MLM? Hvad er det?
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
|
Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff
Tak for svaret ![]() Er det producenter, som laver sådan noget? det er altså en relativt billig måde at få forhandlere på? Er det sådan, at nr. 1 får 10 % af det han sælger, og han hverver derefter 1 mere, som hverver en mere, hvorefter nr. 1 deler det nr. 5 tjener? dvs, hvis nr 5 får 10 %, så får nr 1 måske 2 %, osv osv... og når nr. 5 hverver nr 6, får nr 5 også en del af nr 6´s provision? når nr 6 tjener 10 % provision, deles det reelt mellem de 5 foregående? er det sådan det fungerer? Det er derfor ham i toppen tjener mere end dem nedenunder? |
Ved godt at det lyder håbløst... Men vil godt lære noget om emnet.... |
Det er en anderledes måde at få forhandlere på end ved alm. forretningsopbyggelse, om det er billigere kan jeg både svare ja og nej til. Grundlæggende skal Du ikke betale løn til nogen, da folk kun får provision når de har lavet et salg. Men det koster store mængder tid at få et MLM lokomotiv i gang, og det kræver dygtige Networkere til at oplære og træne de nye. MLM er har svagheder og fordele ift. alm. forretningsopbyggelse, men ét er sikkert, når et MLM lokomotiv først er kommet op i fart, skal der voldsomt meget til at bremse eller afspore det. Indtjeningen afhænger helt af de forskellige bonusplaner, men fælles for dem alle er, at vælger jeg at sponsorere dig til det firma jeg arbejder med, så vil jeg tjene lidt hver gang Du laver noget (sælger et produkt eller henviser en ny Networker). |
Det er på ingen måder håbløst, det kræver blot vedholdenhed, ligesom alt andet her i livet. Du spørger bare alt det Du vil, der er en del dygtige Networkere herinde som sikkert også er villige til at svare på spørgsmål. |
Tak for svarene.... Så har jeg lært noget idag ![]() Med venlig hilsen Jakob |
Du kan lære lidt mere her: http://www.disafo.dk/hvad.htm ![]() Noget væsentligt mere kvalificeret: Professor Charles King, University of Illinois of Chicago som underviser i network marketing på universitet. Hør præsentationen, som du finder på http://www.qseminars.no/promo.html Og glem ej heller: Robert Kiyosaki – forfatter til succes-bøgerne om ”Rich Dad Poor Dad” – check www.richdad.com MVH |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)