Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af sofa "privat"

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Videbæk
Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har lige et spørgsmål jeg skal have belyst. Det er ikke sikkert det lige hører til her, men tænker der er en masse kloge hoveder der kunne tænke sig hjælpe med dette.

Jeg står i den situation, at jeg skal købe en ny sofa. I den forbindelse henvender jeg mig til mig til en møbelhandler og spørger hvad de kan sælge den til.

Jeg får i første omgang en pris, og alt var stadig som det skulle være.

Herefter siger ham jeg snakkede med, at han har en kollega der gerne vil sælge den til mig "privat" - han kommer og afleverer den til mig udenfor arbejdstid og jeg giver ham penge. Nøjagtig som det ville forløbe hvis jeg købte en sofa inde på f.eks. dba.dk.

Sagen er bare den, at måden de har afregnet sofaen på højest sandsynligt er i form af overarbejdstimer.

Er det deres hovedpine hvordan de afregner den? - GØR JEG NOGET FORKERT I AT KØBE DEN??

Håber i kan hjælpe.

Mvh

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 21:51

Jeg ville nok bede om en regning fra butikken ved betaling

Det lugter lidt af der er en, der er ved at give sig en lønforhøjelse chefen ikke kender til.

Fra Videbæk
Tilmeldt 21. Jul 11
Skrevet kl. 21:55

Nej, det er ikke sådan.

Jeg ved det er en de har afregnet med nogle overarbejdstimer (medarbejder - chef imellem)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 21:56

hvis du har en regning på sofaèn så fred være med det

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02

Hvis du køber sofaen "privat" mister du din reklamationsret. Det lugter lidt af sorte penge, så det må være op til din samvittighed om du vil handle på den måde.

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 22:06

Det lugter af afregning uden om SKAT det her.

Om du vil støtte op om den form for virksomhed til skade for de iværksættere der prøver at få en forretning på benene må du afgøre med dig selv. Men lad være med at klage din nød når du eller dine nærmeste skal vente 6 måneder på en rygoperation.

Jeg håber min holdning til den slags virksomhed skinner meget tydeligt igennem i ovenstående (-;

/Banditten

Fra Videbæk
Tilmeldt 21. Jul 11
Skrevet kl. 22:08

Det er netop det spørgsmålet lyder på - Gør jeg noget forkert i at købe den af ham?

- Står jeg til regnskab for hvordan de har afregnet den (sælger/chef imellem) ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:14

Kasper:

Det er netop det spørgsmålet lyder på - Gør jeg noget forkert i at købe den af ham?

Ja, moralsk gør du noget forkert, men vi lever desværre i et samfund, hvor man ikke bliver straffet for at bestille sort arbejde/købe sorte produkter.

Vi kan jo håbe at der er en fra skat som læser med.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 22:17

Kasper:

Med din viden gør du nok noget forkert, men det er op til din egen samvittighed

Men sørg for du har en kvittering på den, ellers kan du ikke lave en reklamation hvis der er noget galt med den

Fra Videbæk
Tilmeldt 21. Jul 11
Skrevet kl. 22:27

Nu må folk ikke blive forargede - JEG ER SELV MODTANDER AF SORT ARBEJDE 100 % jeg har heller ikke takket ja til deres tilbud.

Kan det ikke lade sig gøre for dem, at afregne den sofa i overarbejde på lovlig vis. Hvis han samtidig oplyser de penge til skat som han sælger den videre for?

Jeg er ikke stiv i alle reglerne, det er derfor jeg spørger :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)