Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vare købt på AMAZON.CO.UK

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Overvejer at starte en webside der sælger et given produkt, nu har jeg så fundet dette produkt meget billigt på overstående side. Mit spørgsmål er så om det er lovligt købe produktet der og så sælge det videre i til danske kunder.

MVH

Tim

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 17:55

Der er i princippet intet der stopper dig, men almindelige mennesker kan jo sagtens bestille på amazon.co.uk og få det sendt, til 1/2-1/3 af din pris selv med fragt. Det er ikke ligesom varer fra kina over alibaba eller hvad de sider nu hedder, hvor der kommer kæmpe fragtregninger, told og andre gebyrer på.

Umiddelbart ville jeg derfor ikke anbefale det. Men du kan jo affiliate produkter derfra? Det giver op til 8.25% i kommission.

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 18:03

Hej kristoffer.

Altså der er et produkt jeg ser bliver solgt til 299 her i dk, på amazon ka jeg købe det til 97 kr. og der er jo folk der køber det af danske hjemmesider. så hvis jeg kan skyde det til 250 kr er det vel en ok forretning.  

Tilmeldt 21. Mar 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:06

Kære Tim

Der er som altovervejende udgangspunkt ikke, som Kristoffer er inde på, noget problem i at købe produkter på hjemmesider, herunder den hjemmeside som refererer til, med henblik på videresalg til danske kunder. Dette gælder såvel videresalg til forbrugere som erhvervsdrivende.

Du skal imidlertid være opmærksom på, at der kan være territorial afgrænsede eneforhandleraftaler, som kan begrænse de kommercielle omsætningsmuligheder i Danmark eller på andre markeder, hvis du ikke har en forhandleraftale med producenten.

Med venlig hilsen
Advokat Michael Wallin

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 18:14

Hej Michael.

Mange tak for dit svar. Det vil jeg lige tage med i mine overvejelser:)

Mvh.

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 18:27

Nu har jeg googlet lidt og det viser sig at producente ikke sælger varer i dk mere da de ikke har haft salg nok til at kunne opretholde deres forretninger her i landet. Er det så ok at gøre det ?

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 18:46

Jamen, hvis folk gider at betale 300kr for produktet, når de kan google sig til 100kr så skal du da bare gøre det! :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 18:50

Hvis du selv mener der er et marked for det, så synes jeg absolut du skal gøre det. Har selv haft benyttet samme teori med produkter fra Tyskland for flere år siden og det gik heldigvis godt.

Tilmeldt 21. Mar 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:50

Kære Tim

På baggrund af dine oplysninger burde problemstillingen omkring eneforhandleraftaler være elimineret, dog med det forbehold, at der kan foreligge en eneforhandleraftale, som dog ikke i øjeblikket udnyttes. Spørgsmålet er imidlertid, hvorvidt en sådan i givet fald vil blive håndhævet, når der tilsyneladende er et begrænset marked for produktet.

Du skal endvidere være opmærksom på, at du ikke uden en konkret aftale med producenten må benytte dennes logo mv., når du reklamerer med produktet på fx din egen hjemmeside.

Med venlig hilsen
Advokat Michael Wallin

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 18:54

Kristoffer Broholm:

Jamen, hvis folk gider at betale 300kr for produktet, når de kan google sig til 100kr så skal du da bare gøre det! :)

Super, det gør jeg så :)

Med chance for at blive udnævnt til dagens Iværksætter AMALIE :) vil jeg nu alligevel spørge, hvordan det foregår med moms af disse vare ??

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)