Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback Facebook-konkurrence (done)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 17:54
Fra Herfølge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Oxholm of Denmark Skrevet kl. 18:19

Det er imod facebooks konkurrence regler at kræve likes/kommentarer for deltagelse.

Mvh.

Nikolaj Gilstrøm :-)

Fra Slagelse
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Wisely Consulting Skrevet kl. 18:20

Jeg har skrevet lidt fra min blog omkring regler med Facebook applikationer

som ellers kan læses her

Punkt 1. Konkurrencer skal afholdes i en applikation. Dem findes der to typer af: enten dem som er et menupunkt til din facebookside, en såkaldt page tab – eller en canvas page, som er den model man arbejder i når man laver spil på Facebook. Afholder du konkurrencer nu, uden overhovedet at ane hvad det jeg lige sagde er – så er der høj sandsynlighed for du ikke afholder lovlige konkurrencer.

Punkt 2. En lovlig konkurrence på Facebook skal indeholde information til deltageren om, at konkurrencen ikke er afholdt af Facebook, men af dig. At brugeren afgiver informationer til dig – ikke til Facebook, og at Facebook er fraskrevet ansvar.

Punkt 3. Det er ikke tilladt at bruge Facebooks alment kendte funktioner som indgangsbillet til konkurrencen. Det er altså ikke nok, bare at sige konkurrencen er for fans af din facebookside. De skal aktivt også søge ind i konkurrencen. Denne regel kommer i øvrigt tilbage som en boomerang, når vinderen skal kåres (se punkt 6).

Punkt 4. Ovenstående handlede om indgangsbilletten til konkurrencen, mens følgende regel handler om betingelsen for at være med. Der er en gradsforskel, og det vigtigste at forstå, er at du ikke må gøre det til en betingelse at brugeren gør en eller flere af de klassiske Facebookting: tagger sig, liker en opdatering eller skriver på væggen. Undtagelsen er at du godt må kræve at brugeren skal være fan eller have checket ind.

Forskellen til punkt 3 ligger i, at du må godt gøre det til en betingelse at folk skal være fans, men du skal gøre mere end det for at få dem ind i konkurrencen – nemlig opsamle noget data på dem, så vinderen kan kontaktes.

Punkt 5. Du må ikke bruge synes godt om-knapper til stemmefunktion, så folk for et lod når du de “liker”

Punkt 6. Du må ikke kåre en vinder via væggen på din side, via chatten, i besked eller ved at skrive på vinderens væg. Det var derfor, at du oppe i punkt 3, gjorde dig anstrengelser for at få fat i deltagernes kontaktdata. Ellers er det nemlig umuligt at overholde punkt 6.

Punkt 7. Annoncer for konkurrencen må ikke efterlade indtryk af, at det er i samarbejde med Facebook at konkurrencen afholdes.

Hele fundamentet for dette regelsæt er støbt på udlodning af en præmie af monetær værdi. Det spiller ingen rolle om det der foregår er en konkurrence, hvor man kæmper om at være bedst, eller om det er lodtrækning baseret på tilfældigheder. Begge dele er en konkurrence i denne sammenhæng.

Opsumerende:
Du må ikke lave konkurrencer der skaber falsk gang i gaderne. Facebook passer godt på deres brugere, og vil have at de virksomheder der er populære – er dem der vinder kampen om synlighed. De mindre populære virksomheder må ikke blande sig i dette kapløb ved at udlove præmier, som gengæld for at deres fans opfører sig som vilde aber.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 18:41

Jeg har netop læst reglerne meget grundigt, og forsøgt at rette mig efter dem.

Punkterne 1, 2 og 3 er overholdt til punkt og prikke.

Så kommer gradbøjningen af det der står i reglerne:

Casper Hansen:
Punkt 4. Ovenstående handlede om indgangsbilletten til konkurrencen, mens følgende regel handler om betingelsen for at være med. Der er en gradsforskel, og det vigtigste at forstå, er at du ikke må gøre det til en betingelse at brugeren gør en eller flere af de klassiske Facebookting: tagger sig, liker en opdatering eller skriver på væggen. Undtagelsen er at du godt må kræve at brugeren skal være fan eller have checket ind.

Jeg fedter for likes, men det er IKKE EN BETINGELSE for at være med, for man kan sagtens gå videre og deltage uden at have liket noget som helst.

Deltagerne klikker sig ind på min private hjemmeside, hvor de noterer sig med navn, tlf og e-mailadresse.

Her er det så, at jeg tror og håber, at punkt 4 også er opfyldt ?

Punkterne 5,6 og 7 er overholdt til punkt og prikke

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 18:43

Hej Lone

Hvis du fjerner "Share" knappen øverst (som det ligner, at pilen peger på) skulle det ikke være noget problem. Den må gerne være der, men det skal ikke se ud som om, at det er påkrævet at klikke på den. 

Man må gerne kræve, at folk er fans, før de kan deltage, men i dit tilfælde kunne jeg hurtigt finde frem til konkurrence (http://www.loneginnerup.dk/index.php/tilmelding/konkurrence-tilmelding) uden at klikke like. 

Jeg har netop lanceret et konkurrencemodul, som du vil kunne få langt mere gavn af. Såfremt du vil spare penge, kan du endda selv designe selve applikationen. Og det er selvfølgelig også muligt at lave like-gating (synes godt om for at deltage). Du kan kontakte mig på Kasper@Kb-Marketing.dk hvis du vil høre mere. 

Jeg synes dog ikke, at du skal udlodde en iPad ligesom de mange andre virksomheder på Facebook, som desperat forsøger at få flere likes gennem deres brands. Udlod i stedet noget, som har noget med dit brand at gøre - f.eks. et gavekort til en startpakke (kørekort). Folk som deltager i en konkurrence om en startpakke til et kørekort er nøjagtigt i din målgruppe, så det ville være oplagt at få dem til at blive fans.

Fra Slagelse
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Wisely Consulting Skrevet kl. 18:45

Lone Ginnerup:

Jeg fedter for likes, men det er IKKE EN BETINGELSE for at være med, for man kan sagtens gå videre og deltage uden at have liket noget som helst.

Deltagerne klikker sig ind på min private hjemmeside, hvor de noterer sig med navn, tlf og e-mailadresse.

Du må ikke skrive de skal like.

Så heller

Synes venligst godt om som tak for at jeg lave den konkurrence .
 og så skriv en tekst at de ikke behøver.

Men inde på din hjemmeside kan du godt de skal like da det ikke indgår med Facebook . 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 19:08

Tak Kasper

Shareknappen er nu flyttet over i den anden side.

Tak for tilbud om konkurrencemodul, som jeg dog ikke har brug for, da jeg har den fulde købepakke (developer) fra et sted, som jeg er glad for.

Jeg har tænkt mig grundigt om, og valgt at undlade likegate, fordi jeg ikke vil kræve, og jeg har med vilje valgt at sende folk ind på min egen hjemmeside, fordi jeg håber at en enkelt eller to - tager sig et grundigt kig derinde.

Det jeg havde behov for nu, var at låne øjne som kunne opdage, hvis jeg havde forsyndet mig mod reglerne - Jeg vil nemlig hellere rettes af Jer herinde - end af Facebook

M.h.t. iPad - så har jeg valgt den fordi jeg gerne vil ramme noget som såvel folk med som uden kørekort kan bruge, samt den er kønsneutral. Jeg kan godt se det med at udlove en kørekortpakke, og så alligevel ikke. Jeg kan ikke tillade mig at fyre så mange penge af på en konkurrence - og hvis jeg f.eks. lavede en konkurrence om en delvis pakke, så kunne jeg udskyde nye elevers start, hvilket ikke er sjovt for mig. Hvis folk har muligheden for at redde sig en iPad som bytte for et like, som endda er frivilligt - så synes jeg selv, at jeg har været fair.

Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Mar 10
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 19:22

Hej Lone.

I Safari(Mac) sidder share knappen i venstre side.

Jeg forstår heller ikke der ikke hvorfor du ikke har lavet en Synes godt om knap istedet for share.

Og hvorfor redelegere brugeren til hjemmesiden og ikke bare lave tilmeldings formularen direkte på facebook ?

Mvh.

Casper Fischer

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 19:29

Hej Casper - tak for svar

Ja share-knappen sidder i venstre side - for der har jeg lige flyttet den over, og den hedder share fordi det hedder den i det system, jeg har lavet det i, og det kan jeg ikke ændre.

Jeg har i forrige indlæg skrevet, hvorfor jeg ikke har lavet tilmeldingen på facebook. Det er fordi jeg ønsker at få folk ind på min hjemmeside.

Mit ønske var at få fanget evt. "bøllestreger" af aminoer i stedet for af facebook

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)