Hejsa alle aminoer! :-) Jeg har ikke startet noget endnu, men vil gerne starte en online shop med iPhone tilbehør. Ved godt der findes MANGE andre, men jeg har gået og samlet en hel liste til den perfekte webshop, så jeg forventer vi bliver meget bedre end alle andre. Jeg går selv på Hansenberg som tømrer, og min far har også et fuldtidsarbejde, så vi er egentlig bare ude efter lidt ekstra mønt hver måned. Jeg har skaffet mig lidt kontakter i Kina, og jeg vil gerne have slået HELT 100% fast hvad reglerne er for import, momsregistrering osv osv. Vil det være bedst at starte med at momsregistrere os? Grænsen ligger på 50.000kr pr. år, og det er ca 140kr om dagen vi skal tjene. Det er jo ikke meget :-) Skal vi have importørlicens? Er det nemt at få importørlicens? Må vi importere varer som overstiger 80kr som er skat's grænse for import fra ikke-eu lande, og så de slipper igennem tolden uden vi betaler moms og told og så sælge dem på webshoppen? HVAD VIL VÆRE BEDST AT GØRE I VORES SITUATION? Mvh Mikkel |
I skal være moms- samt importregistreret for at importere varer med henblik på videresalg.