Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed. Import og moms regler.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle aminoer! :-)

Jeg har ikke startet noget endnu, men vil gerne starte en online shop med iPhone tilbehør. Ved godt der findes MANGE andre, men jeg har gået og samlet en hel liste til den perfekte webshop, så jeg forventer vi bliver meget bedre end alle andre. Jeg går selv på Hansenberg som tømrer, og min far har også et fuldtidsarbejde, så vi er egentlig bare ude efter lidt ekstra mønt hver måned.

Jeg har skaffet mig lidt kontakter i Kina, og jeg vil gerne have slået HELT 100% fast hvad reglerne er for import, momsregistrering osv osv.

Vil det være bedst at starte med at momsregistrere os? Grænsen ligger på 50.000kr pr. år, og det er ca 140kr om dagen vi skal tjene. Det er jo ikke meget :-)

Skal vi have importørlicens?

Er det nemt at få importørlicens?

Må vi importere varer som overstiger 80kr som er skat's grænse for import fra ikke-eu lande, og så de slipper igennem tolden uden vi betaler moms og told og så sælge dem på webshoppen?

HVAD VIL VÆRE BEDST AT GØRE I VORES SITUATION?

Mvh Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42

I skal være moms- samt importregistreret for at importere varer med henblik på videresalg.

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 11:47

husk det ikke er hvad i tjener, men hvad i omsætter der afgører om I skal momsregistreres.
og det med at tjene penge på en webshop er formentlig ikke noget man lige gør den første måned eller år.
jeg til anbefale dig at lave et godt budget og forretningsplan før du starter. der er rigtig stor konkurrence, og det er svært at komme op på google.

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Dec 11
Skrevet kl. 14:09

Jeg har tænkt mig at lave en 100% webshop, men hvad sker der hvis vi importerer uden licens? Og omsætter for over 50.000kr om året uden at være momstegistreret? Er det en tur bag brummen, eller?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:10

Mikkel Thomhav:

Jeg har tænkt mig at lave en 100% webshop, men hvad sker der hvis vi importerer uden licens? Og omsætter for over 50.000kr om året uden at være momstegistreret? Er det en tur bag brummen, eller?

Du skal slet ikke tænke på, hvad der sker. Du skal bare følge reglerne!

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Dec 11
Skrevet kl. 15:29

Jeg glemte også at skrive "lovlig" efter 100%.

Så der skulle stå at jeg ville lave en 100% lovlig webshop. Og det har jeg også tænkt mig at gøre.

Men jeg vil gerne vide alle regler, inden opstart. Så igen, hvad sker der hvis jeg ikke registrerer mig som importør og moms? Men omsætter over 50K om året.

Og hvad er forskellen på at omsætte og at tjene?

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:33

Omsætning: Alle de penge som du får ind på kontoen uden at trække udgifter fra

Indtjening: Alle de penge som du får ind på kontoen, hvor du trækker udgifterne fra.

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Dec 11
Skrevet kl. 15:33

Perfekt. Jeg takker

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)