Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn i Pause??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kom til at diskutere med en af mine venner om man skal have løn i pausen på ens arbejde når man er under 18 år, jeg arbejder i fakta og har 7.15 timer men får kun løn for 6.30 time

Håber der er nogle der kan hjælpe mig

DBH. Marc

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:36

Hej Marc

Prøv at kontakte HK Handel (gratis medlemsskab i nogle tilfælde). Her et link vedr. HK ungdom. Der står desværre intet om det på siden, og reglerne er meget forskellige.

God vind fremover.

Michael

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 13:15

Du betaler selv for din pause med mindre andet er aftalt (er den som standard ikke i HK's overenskomst). Du har selvfølgelig også ret til at afholde din pause uforstyrret i så fald.

Fra Odense
Tilmeldt 29. May 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:39

Hej Marc,

Jeg vil anbefale som de andre, at tage fat i den lokale HK afdeling. 
Hvis du ikke er medlem, ring og spørg alligevel.

Og hvis du ikke er medlem, vil jeg også anbefale dig at blive det.

Mvh Benjamin

www.eventyrvin.dk - Udsøgte vine, kaffe og teer, af høj kvalitet til en fornuftig pris. 

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 13:49

Hej du.

Det står garanteret i din kontrakt..

I føtex hvor jeg arbejder på deltid, får vi ikke løn for pauserne.

Mvh Tobias.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:50

Jeg er en lille håndfuld år ældre end 18, og jeg får bestemt ikke løn for mine pauser.

Betalte pauser har ikke så meget med alder at gøre, som en bonus din arbejdsgiver har givet dig enten frivilligt eller pga overenskomster.

Jeg tvivler meget stærkt på at en butiksansat i Fakta skal have løn i pauserne, men som Michael har nævnt, så er det vist HK du skal spørge. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 13:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hejsa

Forskellen mellem betalt eller ubetalt løn i pauserne, er arbejdsgiver ret til at forstyrre / flytte med medarbejders pause.

Uden løn i pauserne, har medarbejder krav på, ikke at blive forstyrret under pausen, medarbejder har også ret til at forlade arbejdspladen i sin selv betalte pause.

Hvis man får løn i pausen, må man ikke forlade arbejdspladsen i pausen, og man skal acceptere at blive forstyrret og at pausen måske kan blive flyttet.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 16:50

MarcNJP:
Jeg kom til at diskutere med en af mine venner om man skal have løn i pausen på ens arbejde når man er under 18 år, jeg arbejder i fakta og har 7.15 timer men får kun løn for 6.30 time

Hej Marc,

Om du skal have løn i dine pauser eller ej, har intet med din alder at gøre. Det er først og fremmest et spørgsmål om den overneskomst du arbejder under og dernæst et spørgsmål om den aftale du har med din arbejdsgiver.

Jeg har altid betalt for mine ansattes pauser. Det skyldes primært, at det altid har drejet sig om ansatte, som har et forholdvis personligt forhold til vores kunder. Derfor kan det indimellem være nødvendigt at forstyrre den ansatte under denne frokostpuse, såfremt der opstår et kunderelateret spørgsmål, som ikke kan vente til efter frokosten.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)