Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-Conomic kan ikke udregne korrekt moms. Hvordan retter jeg det?

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Peter Friis:

momsen bliver udregnet på hver linje.

Peter Friis:

Efter et snak med vores teknikere, kan jeg forstå at vores moms-motor kører med 2 decimaler. 

Hvis momsen udregnes pr. linie, og I kun regner med 2 decimaler, så er det jo hér fejlen ligger. Det kræver vel ikke yderligere eksempler, at regne den ud.... eller hvad?

Det er jo ren logik, at ovenstående skal gå galt.

 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Jeg kan mærke det bliver lidt for teknisk omkring kode og momsregler end jeg lige kan håndtere.

Jeg prøver derfor lige at komme 2 spadestik dybere. Jeg vender stærkt tilbage med svar så hurtigt jeg kan :)

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt kritik....det burde en Economic-konsulent da kunne svare på på stående fod.

Er jo ret banalt.

 

 

MvH

Peter

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Alle,

Den korte version er at der en bug fsva. leverandørfakturaer. Den er berammet til at blive fikset indefor de næste par sprints, det er med den forestående påske, nok en 4-6 uger (sådan i runde tal ;-)). Som skrevet på andre medier så har vi altid et par stints planlagt men vi ser om vi ikke kan squese den ind inden da.

Tak for input hertil. 

Det lange svar er at vi tidligere havde det princip om at beregne momsen per linie, det kunne give de "sjoveste" beregninger. Som vel og mærke i matematisk forstand var pinligt korrekte men med menneskeforstand så spøjse ud.

1 vare @ 2 øre, moms 25% = 0,5 øre der afrundes til 1 øre dvs. samlet = 3 øre.

1 vare @ 2 øre, moms 25% = 0,5 øre der afrundes til 1 øre dvs. samlet = 3 øre.

Subtotal: 4 øre

Moms 25%: 2 øre

I alt 6 øre

Yes - matematisk helt korrekt. Nogen mente faktisk også i overensstemmelse med reglerne. Andre mente andet. Kunne vi dødelige forstå det. Nope. Så det lavede vi om. OG det skal vi så bare gennemføre. Så det gør vi.

PS:

At afrunding ikke er en entydig størrelse kan man forvisse sig om ved at læse dette på wikipedia. Ligeså en artikel om at der så længe man afrunder så vil der være mulighed for at der opstår afrundingsfejl.

PPS:

God påske til alle når I når så langt. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det er matematisk korrekt jvf de regler i har sat op. Jeg vil bare mene at de regler er forkert. Jeg kan ikke tro at det er almen praksis at man afrunder pr varelinie inden for regnskabsverdenen. Men det må der være nogle revisorer der kan svare på.

Er dog skuffet over at ringe til jer, og så bliver afvist blankt, men når man så skriver en tråd på et offentlig forum, så sker der ellers noget. Jeg vil jo helst hvis jeg fremover kunne ringe til jer når der er nogle problemer, men jeg gider ikke spilde min tid på det, når jeg nu har set at resultaterne først kommer når fejlene bliver skrevet på amino.
Det er bare min holdning. Tag den til jer eller lad vær.

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad der er rigtigt og hvad der er forkert kan udvikle sig til en længere diskussion. For en god ordens skyld så bliver det rettet jvf. ovenfor. 

Forstår godt din skuffelse. Ikke overraskende, synes jeg ikke at det er et generel tilstand, at vi først reagerer når der kommer en offentlig tråd. En henvendelse som din er jo netop anledning til at få fikset noget der skal fikses. Det skal du da have tak for.

Men i dette tilfælde har vi ikke været skarpe nok. Beklageligvis.

Næste gang du finder noget som du undrer dig over eller som ikke spiller max., så prøv os på telefonerne og se om vi gør det rigtige første gang.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Vi har nu fået svar fra vores teknikere at fejlen er blevet rettet. Vi tester i øjeblikket for at se om alt er som det skal være og håber på at vi kan udgive fixet tirsdag den 12. juni. 

Hvis i har nogle spørgsmål til dette må i meget gerne skrive, chatte eller ringe til os. 

God dag til alle :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Dejligt at FEJLEN bliver rettet.. Sidder i skrivende stund med endnu en faktura som ikke stemmer. Så jeg glæder mig til d. 12 juni

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

kimsneummadsen:

Næste gang du finder noget som du undrer dig over eller som ikke spiller max., så prøv os på telefonerne og se om vi gør det rigtige første gang.

Nu jeg alligevel har en E-conomic mand som er lydhør over for forslag, så lad mig lige høre flg.

Hvordan kan det være at man kan lave en debitor faktura med Vare med lagertræk, og vare uden lagertræk, men en kreditor faktura skal deles op i 2, så man har en faktura hvor alle linjer med lagertræk er på, og en faktura med alle linjer uden lagertræk er på????

Jeg fik svaret at hvis man kun kunne nøjes med at lave en kreditor faktura med både lagertræk vare og vare uden, så vil det blive for avanceret for folk at forstå? Og så har jeg nu fået et svar om at dette ikke er noget der bliver rettet?

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birkelund

Vi havde lovet et fix klar idag. Det løfte må vi bryde - Desværre. Den sidste test af fixet igår faldt uheldigt ud. Derfor forsinkes fixet, fordi vores udviklere lige skal gøre den HELT rigtig. Vi beklager og informere så snart vi ved hvornår den er klar.

Vedrørende det andet vil en af mine kollegaer vende tilbage med en mere detaljeret forklaring.

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)