Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af betalingsgateway

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 6. Mar 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er ved at lave en hjemmeside med abonnement, hvor brugerne kan indtaste deres kreditkort informationer også skal de gemmes, meget logisk for at man kan hæve på dem hver måned :)

Vi regner med at disse kort informationer gemmes hos gateway udbyderen.

Vi ønsker også at alt så vidt muligt holdes i vores design, så man eventuelt benytter API til gateway udbyderen.

Vi har kigget på quickpay, men de kræver en PCI cert. - er det noget alle vil kræve? Det er vel en kostelig ting?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:15

ppm:

Vi ønsker også at alt så vidt muligt holdes i vores design, så man eventuelt benytter API til gateway udbyderen.

Vi har kigget på quickpay, men de kræver en PCI cert. - er det noget alle vil kræve? Det er vel en kostelig ting?

Hvis I ønsket at benytte API så skal I PCI cert. da I har adgang til kundens kreditkort data. Men en cert. er en rimelig omfattende process.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:26
Tilmeldt 6. Mar 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:11

Karsten Sønderup Hansen:

epay har nogle forslag til integration uden api/pci cert.

http://tech.epay.dk/Integration_84.html

Kan man så forsat få det til at ligne en del af hjemmesiden uden pop op og andre vinduer?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:24
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:39

Karsten Sønderup Hansen:
Hvis du f.eks. afvikler scriptet i en iframe, burde du ikke få en popup.

Det er en meget dårlig ide at udføre en betaling i en iframe. Grunden er at brugeren ikke kan se den sikkerhed som der bliver reklameret så meget med (hængelås m.m.).

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 16:44

Epay har en relay-løsning hvor selve siden er din egen, men køres igennem deres system således alt er sikret.
Det kan man i hvert fald bruge til betalingsdelen på fx webshops osv. Om det kan bruges til abonnement-betalinger ved jeg ikke.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 16:51

Vi bruger ePays løsning til abonnementsbetalinger. Det er relativt simpelt at sætte op.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:01

Niels Henriksen:

Karsten Sønderup Hansen:
Hvis du f.eks. afvikler scriptet i en iframe, burde du ikke få en popup.

Det er en meget dårlig ide at udføre en betaling i en iframe. Grunden er at brugeren ikke kan se den sikkerhed som der bliver reklameret så meget med (hængelås m.m.).

Du har ret.

I mine øjne er det en fordel at skilte med en kendt og sikker betalingsløsning, når du skal vinde kundens tillid og få dem til at handle.

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 17:38

Som det fremgår af andre svar så har epay en relay løsning (og muligt andre også har det) - men folk er så vant til at der kommer en popup fra kendt betalingsservice, at jeg vil argumentere for det er en fordel og ikke en ulempe med den popup.

Jeg vil personlig nødig betro mine kreditkort data til en mere eller mindre tilfældig webshop som måske eller måske ikke har helt styr på sikkerheden!

Fravælger derfor også selv konsekvent at lagre info om kreditkort hos de webshops der tilbyder dette og fravælger at bruge servicen hvis lagring af kreditkort info kræves, medmindre det er en service jeg har brug for uden andre gode alternativer (itunes, steam, amazon, etc.) 

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)