Jeg er i gang med at opbygge en affiliate side, som omhandler klima, global opvarmning, grøn energi osv.
Jeg har kigget lidt efter affiliate-netværk og har dog også fundet nogle. Men når man skal registrere sig og vælge hvad ens hjemmeside handler om, synes jeg ikke der er noget med klima eller lignende?
Nogen der kender nogle gode affiliate netværk som tilbyder denne type annoncer?
Lyder interessant du opbygger et affiliate site uden at have en ide om hvad "produkter" du vil sælge. Er der overhovedet er market for salg eller giver det måske mere mining med adwords?
Jeg ved godt hvilke produkter jeg vil sælge - jeg troede bare at markedet var større, siden "klimaemnet" er så stort lige nu. Jeg oprettede bare denne tråd for at spørge om der var nogen der kendte et netværk der havde lige præcis de annoncer jeg leder efter.
Hvis ikke der er det vil jeg selv tage kontakt til nogle firmaer for at høre om de er interesserede, og, så vil jeg vælge at de affiliate reklamer der skal være på kommer til at omhandle "hus og have" eller "miljøvenlige biler" så annoncerne stadig er relevante.
Kan jeg spørge hvad type produkter du opbrindeligt havde øje på? og er det et spørgsmål om du ikke får nok traffik på disse produkter eller handler det mere om der slet ikke er nogen affiliates på det område?
Lad mig komme med et eksempel. På min hjemmeside er der en kategori der hedder "grøn energi" og inde under den er der "solenergi." Det jeg havde forestillet mig, var at der inde på den side kunne være reklamer for et firma der solgte solpaneler for eksempel. Det troede jeg i hvert fald godt kunne lade sig gøre?
Og nej problemet er ikke at der ikke er nok traffik - hjemmesiden kom op i for en uge siden, og jeg mangler stadig at skrive en masse indhold - men at når man opretter sig hos et netværk er der ikke nogen specifik kategori der hedder klima eller miljø.