Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

den kære moms :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

hej,

Jeg skriver på vegne af min søn Jonas, 15 år, der gerne vil starte sin egen virksomhed. Han er rigtig skarp til korttricks (street magic) og han er begyndt at optræde offentlig og han har produceret en instruktions DvD.

Problemet er at han ikke har blive momsregisteret før han er 18 år, og nu har han solgt nogle  DvD'ere til en forhandlere (ikke private) her i DK - de forventer vel at få en momsfaktuara?

Jonas forventer også at sælge sin DvD via udenlandske webshops, så hvad gør man med moms i den forbindelse? Jeg mener at engros handel indenfor EU ikke er momsbelagt, men gælder der også uden for EU, fx. USA?

På forhånd tak

Erik

 

 

 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du sælger til virksomheder inden for EU eller resten af verden skal der ikke betales moms. Inden for EU skal der betales moms hvis man sælger til privat personer.

Men hvis han ikke har nået de 50.000 kr. endnu, behøver han ikke at bekymmere sig om moms. Da han ikke kan opkræve moms.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

evinther:
men gælder der også uden for EU, fx. USA?

Kræver eksportørregistrering og dermed momsregistrering uanset den ellers normale grænse på 50.000 for registrering.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)