Hej. Hej jeg er uddandet inden for vagt og sikkerhed branchen og har fået et tilbud om at starte selv. Da et stort sikkerhedsfirma jeg har arbejdet for før mangler underentreprenører til forskældigt arbejde de tilbyder 180 i timen plus moms men da jeg aldirg har drevet virksomhed før kunne jeg godt tænke mig at vide kan det betale sig??? der er alt det arbejde man vil ha, det er ikke det men hvis man har en normal intægt nu, med feriepenge og og pension man betaler A-skat af. får så vidt jeg kan læse mig til skal man i en enkeltmandsvirksomhed betale b skat og kan ikke udbetale løn med feriepenge og a-skat til sig selv. det er selvføgelig dejligt at være sin egen arbejtsgiver;-) men hvis vi siger jeg nu har 130 kroner i timen plus pension på mit normale job. og jeg nu starter selvstændig som enkeltmandsvirksomhed med 180 i timen plus moms hvad kan så bedst betale sig??? mvh thoke |
Hvor stor er din pension.
Løn + ferie = 146,25
Du skal også selv have forsikring.
Jeg tror ikke det bliver mange basse øre tilbage. Hvad med kørsel til arbejdsopgaver er det også dig selv der skal betale dette. Hvis du bør i kbh og firmaet ligger i glostrup og du skal starte i korsør er det så dig selv som skal betale ????
Min mavefornemmelse hvis man ansætter en medarbejder koster det firmaet ca. løn x 2 og det vil sige at du skal min have 260 pr. time. og så skal du arbejde fuldtid.
Også hvad med overarbejde.