Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan det betale sig??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hej jeg er uddandet inden for vagt og sikkerhed branchen og har fået  et tilbud om at starte selv.

Da et stort sikkerhedsfirma jeg har arbejdet for før mangler underentreprenører til forskældigt arbejde

de tilbyder 180 i timen plus moms men da jeg aldirg har drevet virksomhed før kunne jeg godt tænke

mig at vide kan det betale sig??? der er alt det arbejde man vil ha, det er ikke det men hvis man har en

normal intægt nu, med feriepenge og og pension man betaler A-skat af. får så vidt jeg kan læse mig til skal man i en enkeltmandsvirksomhed betale b skat og kan ikke udbetale løn med feriepenge og a-skat til sig selv. 

det er selvføgelig dejligt at være sin egen arbejtsgiver;-) men hvis vi siger jeg nu har 130 kroner i timen plus pension på mit normale job. og jeg nu starter selvstændig som enkeltmandsvirksomhed med 180 i timen plus moms hvad kan så bedst betale sig???

mvh thoke

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 12:39

Hvor stor er din pension.

Løn + ferie = 146,25

Du skal også selv have forsikring.

Jeg tror ikke det bliver mange basse øre tilbage. Hvad med kørsel til arbejdsopgaver er det også dig selv der skal betale dette. Hvis du bør i kbh og firmaet ligger i glostrup og du skal starte i korsør er det så dig selv som skal betale ????

Min mavefornemmelse hvis man ansætter en medarbejder koster det firmaet ca. løn x 2 og det vil sige at du skal min have 260 pr. time. og så skal du arbejde fuldtid.

Også hvad med overarbejde.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:01

Min pension ligger på 8 procent af min løn, men nej jeg har ingen kørsels udgifter forbundet vil jobbet ud over at komme på arbejde selfølgelig :-) jeg skal befinde mig det samme sted hver dag. men det er korrekt forstået at man ikke kan udbetale løn med a skat i en enkeltmandsvirksoonhed ik?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:09

I starten er mange omkostninger når man vokser og har ikke samme omkostninger mere høster du frugterne af start omkostninger det er hårdt at starte som iværksættere,  men tænk ikke på penge i starten de kommer længere fremme nogle gange meget længere fremme. 

Derved det er det man har sit eget og starter sit eget op og man har en lykke førelse af det er sit eget,  det driver iværksættere frem ad i starten 

vis har en unik ide ingen har eller unik viden på et punkt kan et eller andet kan gevindets komme hurtigere indenfor visse brancher med mere ,  men det er forskelligt and på din viden hvor god du er og den viden og hvor god de andre har i din branche ,  

hvor godt brand du har betyder også noget,  altså hvor mange kender dig kan det kan også betyde lidt,  men i alt er det svært at sige hvor mange kræfter det koster,  men normalt er det ikke let at slå igennem som iværksættere

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:38

Den timeløn de tilbyder er ikke høj nok til at det kan betale sig for dig.

I dag får du feriepenge, pension, overarbejdsbetaling og løn under sygdom plus div. forsikringsdækninger, samt ret til 37 timers arbejdsuge.

Hertil skal du lægge omkostninger som selvstændig: Bogholderi og revisorudgifter, div "kontor" udgifter mv. usikkerhed for hvor mange timer du kan udfakturere om ugen samt evt. kreditgivning til kunde.

Hvis du ligger alle disse ting sammen, får du en væsentligt lavere timeløn end de 130 kr du har idag. Så økonomisk kan det ikke svare sig for dig.

Hvis du skal have det samme i posen til dig selv så skal du kunne udfakturere omkring 240 kr i timen som min. plus moms, og så er din margen til risikodækning/overskud endda meget lille.

Så tænk dig godt om.

Det minder om noget af det som skat jagter og siger er reelt lønmodtagerarbejde og ikke godkender som selvstændig virksomhed.

De bedste hilsener

Finn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)