Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af restskat, udbytteskat (selskab)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 37
Fra  Silicon.dk ApS Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har lavet selvangivelse for mit selskab (ApS) og indberettet udbytteudbetaling via skat.dk.

Men hvordan skal jeg betale min restskat/indeholdt udbytteskat? Skal jeg virkelig vente til 1/6 med at modtage evt. girokort eller er der noget andet jeg kan gøre?

Vægttab.nu - gratis kalorietæller, nu også som iPhone app

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne

Restskat for selskaber opkræves i forbindelse med udsendelse af en årsopgørelse i oktober måned med forfald og sidste rettidige betaling den 20. november.

Udbytteskat indberettet online giver en kvittering med et betalings-ID, hvor sidste rettidige betaling er den 10. i måneden efter indberetningen.

Tonny

Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 37
Fra  Silicon.dk ApS Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny,

Tak for dit hurtige svar.

Mht. at restskat først opkræves i oktober måned, betyder det så at jeg skal betale renter indtil da? (Nu er det heldigivs ikke fordi det drejer sig om så stort et beløb, da jeg sidste år lavede en større indbetaling - men det er alligevel lidt kedeligt).

Under tastselv erhverv kan jeg altså ikke finde nogen måde at betale udbytteskat på. Jeg har inberettet under "Udbytteskat og modtagere". Under tidligere indbretninger kan jeg se den indberetning jeg lavede 14/3 og jeg kan få en kvittering frem på den person som er modtager. Men der står da ikke noget om hvordan man betaler skatten? :(

Vægttab.nu - gratis kalorietæller, nu også som iPhone app

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

BjarneL:
Mht. at restskat først opkræves i oktober måned, betyder det så at jeg skal betale renter indtil da? (Nu er det heldigivs ikke fordi det drejer sig om så stort et beløb, da jeg sidste år lavede en større indbetaling - men det er alligevel lidt kedeligt).

Der er kun mulighed for at indbetale restskatten på denne måde, hvor rentetillægget er fast.

Hvis du skal undgå at betale renter, så skal du indbetale skat i aconto raterne hhv. 20.3 og den 20.11.

 

BjarneL:
Under tastselv erhverv kan jeg altså ikke finde nogen måde at betale udbytteskat på. Jeg har inberettet under "Udbytteskat og modtagere". Under tidligere indbretninger kan jeg se den indberetning jeg lavede 14/3 og jeg kan få en kvittering frem på den person som er modtager. Men der står da ikke noget om hvordan man betaler skatten? :(

 Det kunne tyde på, at du kar indberettet modtageren af udbytteskatten, men mangler at udfylde selve udbyttererklæringen. Det er den øverste mulighed i TastSelv under punktet "udbytteskat og modtagere".

Når du udfylder den manglende del, så vil du få en kvittering med betalings-ID m.v., iøvrigt ligesom ved momsindberetninger.

Tonny

Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 37
Fra  Silicon.dk ApS Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Tusind tak for dine svar. Nu forstår jeg det :-) Og jeg fandt ud af hvordan jeg lavede den overordnede udbytteindberetning :-)

Vægttab.nu - gratis kalorietæller, nu også som iPhone app

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)