Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk spilmuseum tæt på lukning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Se her http://www.version2.dk/artikel/dansk-spilmuseum-truet-af-lukning-44501?utm_medium=partnerlink&utm_source=business.dk&utm_campaign=nyheder

Det danske spilmuseum er tæt på lukning da staten mener ikke det er bevaringsværdit. Det er intet mindre end en katastrofe. Hvad synes i andre?
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:15

Jeg kan nu ikke helt se hvordan det skulle være en katastrofe? Et spil museum der ligger i Ikast... nej ikke en katastrofe. 

Dertil er der jo masser af andre muligheder for videre drift, som der også er en der har kommenteret. Har fuld forståelse for at staten ikke skal betale til den del af "kulturarven". 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 12:26
Vil du lade c64 og spil der til gå tabt for evigt? Det er jo ting som startede det digitale revulotion?
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:30

ja

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:38

Boysen:
Jeg kan nu ikke helt se hvordan det skulle være en katastrofe? Et spil museum der ligger i Ikast... nej ikke en katastrofe. 

Jeg må erkende, at jeg også har svært ved at få øje på katastrofen. Men det er også helt nyt for mig, at der eksisterer et spilmuseum.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 222
Fra  http://www.lokalmåtteservice.dk Skrevet kl. 14:13

Hvis der ikke er kunder i biksen så lukker den - om det så er et museum eller en virksomhed er vel lidt det samme .... for 14 dage siden var det vejmuseumet der var ved at lukke - Jeg bruger ikke disse "kulturelle tilbud" og syntes jeg betaler rigeligt i skat.

Vi kan ikke bruge alle de små museumer til noget - beklager :-(

Tilmeldt 13. Aug 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:37

Nogen med lagerplads burde pakke det hele ned og gemme det til eftertiden.

Hvis det går helt galt har jeg da en god samling på loftet.

VIC20, Commodore 64 (et par stykker), Sinclair QL, Amiga 500 og den seneste med harddisk Amiga 2000? Havde noget af det nede for en 5-6 år siden og det virker skam fint endnu. Eneste problem er betjening, det er nok glemt meget snart. Load "$",8,1 er ikke noget der bliver husket om 20 år. Hvordan min Sinclair skal betjenes har jeg ingen anelse om. Den kører med små båndkasetter og var faktisk bedre end amiga, den kørte ægte multitasking med seperate processere for lyd og billede.

En sjov ting med de gamle spil er at gameplayet er fuldt på højde med det der spilles idag, det er kun grafikken som halter lidt.

Lige som et obs. En diskettestation til commodore 64 kostede 4999 i firserne. Der lå ca. 100 kb på hver 5 1/4 tomme floppydisk.

Men mon ikke der kan findes en filantrop som vil gemme tingene?

Hilsen

Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:56

Beaverbeaver:
Det danske spilmuseum er tæt på lukning da staten mener ikke det er bevaringsværdit. Det er intet mindre end en katastrofe. Hvad synes i andre?

Hej

Problemet ligger ligeså meget i at det egentligt ikke er danskudviklet, noget af det. Og derfor ikke rigtigt er dansk.

Men at man føler for de gamle spil, eller de gamle maskiner, har jeg faktisk fuld forståelse for. Men det har så heller ikke rigtigt bidraget noget til den danske it revolution. Vi har valgt at bruge amerikanske produkter i DK, vi har først i de senere år, fået nogle IT representanter, der har skabt noget. Det være sig navision, og det være sig Jubii(faktisk kun en dansk kopi af det dengang førende søgemaskine undskyld thorborg, og jo jeg brugte det dengang, så var faktisk godt tilfreds med den).

Og tager vi så moderne udvikling, så har firmaet bag Hitman, der er ærkedansk, brokket sig over at de selv skal lære folk op, og flyttet det udenlandsk, det gør også at jeg boykotter dem. Mage til tudefjæs skal man lede længe efter. Og det betyder også at der ikke er en fremtid i DK, for spil.....ligesom at der heller ikke har været en fortid.

Og derfor er der egentlig ikke nogen berettigelse for et dansk spil museum, med mindre at det egentligt burde hedde computer spil museum.

/Kenneth

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)