Det danske spilmuseum er tæt på lukning da staten mener ikke det er bevaringsværdit. Det er intet mindre end en katastrofe. Hvad synes i andre?
Hej
Problemet ligger ligeså meget i at det egentligt ikke er danskudviklet, noget af det. Og derfor ikke rigtigt er dansk.
Men at man føler for de gamle spil, eller de gamle maskiner, har jeg faktisk fuld forståelse for. Men det har så heller ikke rigtigt bidraget noget til den danske it revolution. Vi har valgt at bruge amerikanske produkter i DK, vi har først i de senere år, fået nogle IT representanter, der har skabt noget. Det være sig navision, og det være sig Jubii(faktisk kun en dansk kopi af det dengang førende søgemaskine undskyld thorborg, og jo jeg brugte det dengang, så var faktisk godt tilfreds med den).
Og tager vi så moderne udvikling, så har firmaet bag Hitman, der er ærkedansk, brokket sig over at de selv skal lære folk op, og flyttet det udenlandsk, det gør også at jeg boykotter dem. Mage til tudefjæs skal man lede længe efter. Og det betyder også at der ikke er en fremtid i DK, for spil.....ligesom at der heller ikke har været en fortid.
Og derfor er der egentlig ikke nogen berettigelse for et dansk spil museum, med mindre at det egentligt burde hedde computer spil museum.
/Kenneth