Hej.. ![]() Vi er 3 unge venner fra KBH-området som forbereder på at starte vores eget rengøringsfirma. I starten vil vi satse mest på deltids arbejde, og i fremtiden vil vi se om det kan lade sig gøre i at arbejde fuldtid. Vi har lavet en hjemmeside, og skal til at trykke nogle brochurer og visitkort snart. Vi har overvejelser/(problemer, kan man også kalde det), i at komme ind på markedet. Hvad bør vi gøre, for at finde kunder på den nemmeste måde? Henvende os til kommunerne og private direkte via brochurer uddeling? Vi vil ikke helt hvordan vi skal få det hele til at starte og op at køre.. For vi ved at hvis vi starter på et eller andet måde, så vil resten komme af sig selv. Vi må differentiere os fra de øvrige rengøringsselskaber, men hvordan? Har i nogle gode råd omkring vores problemstillinger og eventuelle løsningsforslage som vi kan gøre nytte af. Jeg studerer selv på HHX 2.år, en af mine venner har tidligere arbejdet som rengøringsassistent og den 3. arbejder pt som elektrikker. Håber at I vil hjælpe ![]() Tak på forhånd. |
Hvis jeg var jer ville jeg satse på privatrengøring for at komme ind på markedet. Det er en af de områder der i fremtiden og måske allerede nu vil blive ønsket af en hel del familier.
I kunne lave såkaldte "doorhangers" til at sætte på dørhåndtaget med en reklametekst på. Og så ellers bare ud i de kvartere der er potentiale i med dem. Skriv en pressemeddelse og send til de for jer aktuelle aviser/ugeaviser. Måske vil de skrive en artikel om jeres firma, hvis i vil have en lille annonce i deres avis.
En anden ting er at i kan tilbyde "pakkeløsninger" dvs alm. rengøring af hele huset startende med en hovedrengøring og derefter let rengøring hver 14/30 dag. Vinduespudsning af hele huset, græsslåning, hækklip og pasning af havearealer generalt.
Hav samlede priser i stedet for timepriser det virker bedre, tror jeg. Sats ikke på at komme ind i rengøringsbranchen ved at have lavere priser, men tag den pris i mener i er værd.
MVH
Jesper H Nielsen