Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart Af Service Virksomhed, How ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej..

Vi er 3 unge venner fra KBH-området som forbereder på at starte vores eget rengøringsfirma.

I starten vil vi satse mest på deltids arbejde, og i fremtiden vil vi se om det kan lade sig gøre i at arbejde fuldtid.

Vi har lavet en hjemmeside, og skal til at trykke nogle brochurer og visitkort snart.

Vi har overvejelser/(problemer, kan man også kalde det), i at komme ind på markedet. Hvad bør vi gøre, for at finde kunder på den nemmeste måde? Henvende os til kommunerne og private direkte via brochurer uddeling?

Vi vil ikke helt hvordan vi skal få det hele til at starte og op at køre.. For vi ved at hvis vi starter på et eller andet måde, så vil resten komme af sig selv.

Vi må differentiere os fra de øvrige rengøringsselskaber, men hvordan?

Har i nogle gode råd omkring vores problemstillinger og eventuelle løsningsforslage som vi kan gøre nytte af.

Jeg studerer selv på HHX 2.år, en af mine venner har tidligere arbejdet som rengøringsassistent og den 3. arbejder pt som elektrikker.

Håber at I vil hjælpe

Tak på forhånd.

Fra Vejle
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:33
Hvis jeg var jer ville jeg satse på privatrengøring for at komme ind på markedet. Det er en af de områder der i fremtiden og måske allerede nu vil blive ønsket af en hel del familier.

I kunne lave såkaldte "doorhangers" til at sætte på dørhåndtaget med en reklametekst på. Og så ellers bare ud i de kvartere der er potentiale i med dem. Skriv en pressemeddelse og send til de for jer aktuelle aviser/ugeaviser. Måske vil de skrive en artikel om jeres firma, hvis i vil have en lille annonce i deres avis.

En anden ting er at i kan tilbyde "pakkeløsninger" dvs alm. rengøring af hele huset startende med en hovedrengøring og derefter let rengøring hver 14/30 dag. Vinduespudsning af hele huset, græsslåning, hækklip og pasning af havearealer generalt.

Hav samlede priser i stedet for timepriser det virker bedre, tror jeg.  Sats ikke på at komme ind i rengøringsbranchen ved at have lavere priser, men tag den pris i mener i er værd.

MVH

Jesper H Nielsen

Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:25
Hej Jesper H Nielsen

Jeg vil starte med at takke for dit svar..

Det var gode forslag du kom med, som vi helt klart kan brug.

Kan du uddybbed det med "pakkeløsninger" hvad du mener med det?

"En anden ting er at i kan tilbyde "pakkeløsninger" dvs alm. rengøring af hele huset startende med en hovedrengøring og derefter let rengøring hver 14/30 dag. Vinduespudsning af hele huset, græsslåning, hækklip og pasning af havearealer generalt."

Vil det ikke være svært at komme med "pakkeløsning", hvor man nu skal til at regne hvor lang tid rengøring vil tage osv..

Vi har f.eks. tænkt på en pris på: 300/timen excl. moms uanset om dag eller dag..

Hvordan vurderer du vores pris i forhold til de andre selskaber.. ved selvfølgelig ikke om du har kendskab til det, men ville bare spørge :)

Hvis du andre flere gode råd, vil vi meget gerne også høre dem,

Tak På Forhånd..

Fra Vejle
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:24
Hej igen

Når i efter en del tid har fået en del erfaring med hvor lang tid ting tager så kan i med garanti regne ud hvor lang tid det tager for alm. rengøring af eks. et hus på 150 kvm og og dermed bruge det som udgangspumkt, når i ved , hvor stort et areal i skal prisgive.

Det samme gælder ved vinduespudsning, hækklipning osv.

Det jeg mener med "pakkeløsninger" er at jeg tror på at det kan gå hen og blive ligesom andre steder, hvor man udlicitere forskellige jobs, så kan privatfolk bestille/få et tilbud på en total vedligeholdelse af huset med rengøring, hovedrengøringer i faste intervaler, vinduespudsning,pasning af gangarealer, græsplænen, hækken osv, osv. Det folk (dem der har råd og det er mange ) vil have, er et rent hjem at komme hjem til og de gider ikke gå og ordne have hele weekenden.

Jeg er selv ved at lave noget ligende, men er pga. økonomien ikke i stand til at starte noget op før til næste år engang.

Der er selvfølgelig meget mere i det , men det finder i ud af når i kommer igang.

Det er foriøvrigt ikke nødvendigt med en forfærdelig masse viden om rengøring når man lægger ud med privatrengøring

Håber det kan bruges

MVH

Jesper H Nielsen

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 21:24
Jeg kan give Jer et svar mht "Jeres pris". Det er de færreste rengøringsfirmaer, som er oppe i så højt et niveau.

Det er virkelig een af de hårdeste brancher, hvis man ønsker at "komme ind" - da der er mange som "dumper priserne".
Men det kan lade sig gøre. :)

Jeg ved at eet af de rigtig store selskaber i branchen er helt nede på noget der ligner 175-180 i timen (viiildt ja..men det er odds'ene). Så ved I hvad I er oppe imod.

Dog skal det nødvendigvis ikke slå Jer ud - for hvis folk først finder ud af, at I leverer varen - så vokser kundekredsen stødt. Men hav tålmodighed.

Jeg tror ikke på "lette penge".

Mit bud er dog, at I skyder over målet med den timepris.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)