Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg bestemme annoncerne i Adsense?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 582
Fra  Findkollegie.dk Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :)

Kan man selv bestemme hvilke annoncer Adsense viser på ens hjemmeside, fx via at skrive nogen Keywords el. lign.

For mange af de annoncer der bliver vist på min hjemmeside: Findkollegie er ikke særlig relevante.

Håber der er nogen der kan hjælpe :) 

Modtag en månedlig e-mail med det bedste danske indhold om online markedsføring på Wizzi.dk.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:43

Nej, men Google forsøger så vidt muligt at tilpasse deres Adsense annoncer til det emne, som din hjemmeside omhandler. Affiliate-kampagner kan du derimod personligt tilpasse/udvælge efter eget forgodtbefindende til dit website!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. Feb 11
Fra  Findkollegie.dk Skrevet kl. 20:44

Okay, det var ærgerligt.

Men tak for dit svar :-)

Modtag en månedlig e-mail med det bedste danske indhold om online markedsføring på Wizzi.dk.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:51

Findkollegie.dk:

Okay, det var ærgerligt.

Det er i hvert fald sådan, jeg har forstået det. Men lad os da for en sikkerheds skyld lige se, hvad andre Amino'er kan bidrage med. Jeg er dog ret sikker på, at jeg har forstået det korrekt!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 01:10

Findkollegie.dk:

Okay, det var ærgerligt.

Det er i hvert fald sådan, jeg har forstået det. Men lad os da for en sikkerheds skyld lige se, hvad andre Amino'er kan bidrage med. Jeg er dog ret sikker på, at jeg har forstået det korrekt!

Både og.. Jeg har hørt pipfugle pippe om at Google også viser relevante annoncer i forhold til hvad man tidligere har søgt når man er logget ind på Google. Det har jeg i hvert fald hørt fra flere adSense/adWords eksperter..

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 01:55

Morten Falk Nielsen:

TT Tekstforfatter:

Findkollegie.dk:

Okay, det var ærgerligt.

Både og.. Jeg har hørt pipfugle pippe om at Google også viser relevante annoncer i forhold til hvad man tidligere har søgt når man er logget ind på Google. Det har jeg i hvert fald hørt fra flere adSense/adWords eksperter..

Det er ikke nogen hemmelighed at Adsense viser reklamer som er relevante for den enkelte bruger, har du søgt på visse ting hele dagen er det mere sandsynligt at se det i reklamerne. Du kan af gode grunde ikke selv vælge dine annoncer, men du kan vælge 2 ting:

1) Du kan udelukke visse annoncer

2) Du kan slå personlige annoncer FRA - dvs at alle annoncer for så vidt muligt prøves at matche din hjemmeside, det er under din adsense profil et sted.

Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. Feb 11
Fra  Findkollegie.dk Skrevet kl. 14:26

Okay. Mange tak for jeres svar Morten og Kristoffer :-)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:15

Kristoffer Broholm:
Det er ikke nogen hemmelighed at Adsense viser reklamer som er relevante for den enkelte bruger

Hej Kristoffer.

Jeg er godt klar over, at Google Adsense reklamer så vidt muligt er tilpasset et website's indhold. Men som du sikkert har bemærket - det har jeg i hvert fald - så slår det ofte fejl. Det er meget ofte, at de reklamer, der vises, falder temmelig meget udenfor emne-kategorien på de pågældende websites.

Det er derfor, at jeg personligt foretrækker Affiliate fremfor Adsense! Smile

Dbh

Thomas

Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. Feb 11
Fra  Findkollegie.dk Skrevet kl. 11:37

@TT Tekstforfatter: Ja, for de annoncer der bliver vist på min hjemmeside, har ikke den store relevant for brugerne - så overvejer også stærkt at bruge Affiliate igen :)

Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 11:44

Når du siger de reklamer der bliver vist på dit site ikke har den store relevans, hvor ved du så det fra? 

De reklamer google viser dig er dem de finder mest relevante for dig. De vist nødvendigvis langt fra de samme reklamer til dine besøgende.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)