Hej Amino'er Jeg påtænker at åbne en specialbutik i en provinsby (ca. 40.000 indbyggere). Til at finansere projektet, hvor jeg skal bruge ca. 2 mil. kr. forestiller jeg mig, at private mennesker i byen hver kan skyde penge i projektet, så de på den måde får et tilhørsforhold til min butik og derved automatisk vil gøre sine indkøb af denne specialvare i min butik - og selvfølgelig sørge for alle deres venner og bekendte gør det samme. Men hvordan kan dette udføres i praksis? Selve opgaven med at få kontakt til disse mennesker er simpel nok. Men skal jeg oprette mit firma som aktieselskab? Eller som anpartsselskab? Eller måske noget andet? Hvad kan fordele og ulemperne være? Håber I vil komme med nogle gode råd og fifs. |
Dato: 21-05-2007 15:03:49 Forfatter:mmk-webdesign.dkTil at finansere projektet, hvor jeg skal bruge ca. 2 mil. kr. forestiller jeg mig, at private mennesker i byen hver kan skyde penge i projektet, så de på den måde får et tilhørsforhold til min butik og derved automatisk vil gøre sine indkøb af denne specialvare i min butik - og selvfølgelig sørge for alle deres venner og bekendte gør det samme.
Lyder jo alt sammen som en udmærket idé - men en investor vil med al sandsynlighed ikke basere en investering på at han, hans venner og bekendte opretholder levegrundlaget for butikken - men vil snarere se på hvordan, hvornår - og indenfor hvilken periode han kan se sin investering forrente sig.
Omvendt har jeg forstået at du sikkert tænker på mange små investorer, som ikke er proffe investors, men snarere vil smide lidt penge efter din butik så den kan komme fra fode - og som følge deraf vil de frekventere din butik.... men denne type investorer er jo snarere bedsteforældretypen - og så mange kan du nok ikke hoste op i din by..
Dog ser vi jo mange bryghuse poppe op lidt efter din idé...
Har du erfaringer med butik i forvejen...?
MVH