Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Links rykker ikke rigtig ved SERP for tiden?

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Sørensen:

Hej Lurks

Det er på ingen måde kataloger vi får links fra.

Vi har lige fået 300 links fra blog posts med PR2-5 (ja, helt op til PR5), hvor der på nogle af de blogs var så få som 6-7 OBL's. Vi har forsøgt på at finde relevante blogs, men det lykkes ikke altid. 

Derudover har vi i indeværende måned fået cirka 40 links fra PR1-PR3 sider indenfor vores niche. Også fra sites med under 20-30 OBL's. 

Vi har optimeret vores loadtider, så sitet nu loader på 0,8-1,3 sekunder mod 3-4 sekunder før. 

SERP rykker sig nada... 

Vi kunne være bedre på FB og Google+. Jeg har bare ikke knækket nøden endnu til, hvordan vi skaber hype omkring os på de sociale medier

Mvh

Så med andre ord er I gået helt amok i let genkendelig manipulation og forventer nu at I stiger? (jeg siger ikke I har gjort en fejl, men det kunne tyde på det). Du kommer med nogle oplysninger som vi intet kan bruge til uden at kende en MASSE detaljer. Er der f.eks. brugt en god anchortekts hver gang?

I øvrigt er jeg ikke sikker på at de blogposts I har fået backlinks fra er PR5, mon ikke det er forsiden af det pågældende domæne der har PR5? (Der er stor forskel)

Jeg har lige arbejdet med en kunde der ikke rykkede sig ud af stedet i næsten 2 måneder og har netop talt med ham i dag og overbragt ham den gode nyhed at han ligger nummer stabilt som nummer 1 eller 2 på hans ydelse i de byer der er optimeret til.

SEO handler om tålmodighed og om aldrig at gå i panik over manglende placeringer, hvis man arbejder målrettet, korrekt og ikke går amok kommer placeringerne, UDEN tvivl.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 15:04

Som Thomas Frost skriver, så er det altså stadig backlinks, som er den primære rankingfaktor - og det vil det vist uden tvivl være i lang tid endnu.

Selv om Google konstant forsøger at øge den semantiske forståelse i deres søgemaskine, så er der altså en del vej endnu, før en maskine til fulde kan forstå, hvad det er, der bliver talt/skrevet om rundt omkring på nettet. Tag også et eksempel som billeder: Her er der stadig ikke ret meget andet and links og alt tags (og omgivende tekst), som kan give Google en ide om, hvad de handler om.

@Thomas Sørensen: Nu skriver du, at i *LIGE* har fået 300 links. Til det vil jeg minde om, at linkbuilding er langsigtet arbejde - der kan sagtens gå en rum tid, inden man ser resultatet af sine anstrengelser. Og så er der hele problematikken om, at få sine links på en så naturlig og varieret måde som muligt. 300 links udelukkende fra blogs vil ofte ikke være helt naturligt - det må gerne krydres med links andre steder fra.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 15:06

Thomas Frost:

Så med andre ord er I gået helt amok i let genkendelig manipulation og forventer nu at I stiger? (jeg siger ikke I har gjort en fejl, men det kunne tyde på det). Du kommer med nogle oplysninger som vi intet kan bruge til uden at kende en MASSE detaljer. Er der f.eks. brugt en god anchortekts hver gang?

I øvrigt er jeg ikke sikker på at de blogposts I har fået backlinks fra er PR5, mon ikke det er forsiden af det pågældende domæne der har PR5? (Der er stor forskel)

Nu er der nogle af os der ikke arbejder med røde havenisser i Ringkøbing - så vores område er lidt mere konkurrencebetonet Skype-TongueOut

Jeg mener ikke, at antallet er links er synderligt højt. Det har vi kørt med i 6-8 måneder fast uden at opleve tilbagefald. Jeg kan heller ikke se, at det er manipulation, da google anbefaler, at man er aktiv på blogs og får links fra nichesider indenfor ens område. Dertil kommer vores aktiviter på fb, yahoo answers osv. 

Ja, jeg er helt sikker på, at de backlinks er fra PR5 fra selve siden og vi benytter os af flere anchorteksts - alle do-follow. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:22
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Thomas Sørensen:

Thomas Frost:

Nu er der nogle af os der ikke arbejder med røde havenisser i Ringkøbing - så vores område er lidt mere konkurrencebetonet Skype-TongueOut

Jeg mener ikke, at antallet er links er synderligt højt. Det har vi kørt med i 6-8 måneder fast uden at opleve tilbagefald. Jeg kan heller ikke se, at det er manipulation, da google anbefaler, at man er aktiv på blogs og får links fra nichesider indenfor ens område. Dertil kommer vores aktiviter på fb, yahoo answers osv. 

Ja, jeg er helt sikker på, at de backlinks er fra PR5 fra selve siden og vi benytter os af flere anchorteksts - alle do-follow. 

Var der nogen der sagde jeg optimerede til et nemt område? Nej vel. Men jeg optimerer efter at det vigtigste overhovedet er variation (kald det målrettet variation).

Nej antallet er ikke nødvendigvis højt, hvis såfremt det giver en naturlighed i forhold til f.eks. nyt materiale på siden, at der linkes til undersider osv osv.

At I kun laver dofollowlinks med anchortekster er da i hvert fald den sikre vej til at lave en linkprofil der ser meget unaturlig ud.

Hvis I får links fra blogindlæg der allerede har tekst og pagerank i forvejen kan de manglende placeringer skyldes at jeres link blot tilføjes den eksisterende side uden at blive væsentlig opdateret. At smide sit link ind i et ældre blogindlæg der allerede er indekseret og har pagerank har kun meget lille værdi.

Hvis den side I får linksne fra allerede har fået tildelt pagerank kan jeg jo regne ud det er en ældre side, og der er en del faldgruber når man arbejder på den måde.

Der er intet der tyder på backlinks ikke virker længere, men det virker til I laver en del fejl, men uden langt flere detaljer og eksempler er det naturligvis umuligt at hjælpe i jeres specifikke tilfælde.

Tilmeldt 19. Jul 11
Skrevet kl. 15:44

Jeg synes denne tråd har taget en lidt tåbelig retning.

Så hvis jeg kan gå tilbage til mit indledende spørgsmål: Oplever folk, at SERP ikke rykker sig for tiden på baggrund af det som tidligere har virket? 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:44

@Thomas Sørensen

Du har lige givet mit forrige indlæg 1 stjerne, er det en fejl eller har du et lille hul i hovedet?

Jeg sidder og bruger en masse tid på at hjælpe dig og det belønner du med 1 stjerne eller hvad?

Det er muligt det ikke er rart at høre sandheden, men "dont kill the messenger".

Og til dette:

Så hvis jeg kan gå tilbage til mit indledende spørgsmål: Oplever folk, at SERP ikke rykker sig for tiden på baggrund af det som tidligere har virket?

Nej overhovedet ikke. Hvis der var sket en så stor ændring tror jeg nu nok også et par af de største SEo-analytikere som SEO-moz, searchengineland m.f. havde bemærket det.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:50

Thomas Sørensen:

Hej Lurks

Det er på ingen måde kataloger vi får links fra.

Vi har lige fået 300 links fra blog posts med PR2-5 (ja, helt op til PR5), hvor der på nogle af de blogs var så få som 6-7 OBL's. Vi har forsøgt på at finde relevante blogs, men det lykkes ikke altid. 

Derudover har vi i indeværende måned fået cirka 40 links fra PR1-PR3 sider indenfor vores niche. Også fra sites med under 20-30 OBL's. 

Vi har optimeret vores loadtider, så sitet nu loader på 0,8-1,3 sekunder mod 3-4 sekunder før. 

SERP rykker sig nada... 

Vi kunne være bedre på FB og Google+. Jeg har bare ikke knækket nøden endnu til, hvordan vi skaber hype omkring os på de sociale medier. 

Mvh

Jeg håber ikke du har brugt ALN eller BMR for nylig for de er lige blevet slagtet og samtlige sider deindexeret. Hvis det er tilfældet, så er det ikke så mærkeligt at du ikke ser nogen effekt.

Tilmeldt 19. Jul 11
Skrevet kl. 15:54

Jeg gav dig én stjerne, fordi jeg ikke synes, at du svarer på spørgsmålet. Du skriver direkte, at vi manipulerer, ikke har en bred nok linkprofil, benytter os af forkerte anchor texts, at de sites jeg beskriver ikke har den PR jeg siger de har for så bagefter at sige at sites med høj PR ikke har værdi fordi de er indekserede, at vi går for hurtigt frem osv.

Hvis du havde stillet spørgsmål istedet for at konkludere, så havde jeg holdt min ene stjerne for mig selv. Det er også muligt, at vi laver fejl, men du konkluderer uden at spørge. Det ser jeg ikke som hjælp og derfor står jeg ved den ene stjerne. 

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 16:02

Jeg tilslutter mit Thomas Frost - det lyder en anelse optimistisk at tro det bare går igennem med den slags links.

Derudover: GIV DET TID. Det kan tage måneder før resultatet virkelig bliver set i søgemaskinerne.

Også sørg nu for at få ordenlige links i stedet for det crap :)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Thomas Sørensen

Enten læser du ikke hvad jeg skriver eller også forstår du det ikke, jeg tager det fra en ende:

Thomas Sørensen:
Du skriver direkte, at vi manipulerer

Ja det gør I da, det gør jeg også hver eneste dag jeg jeg arbejder med SEO. Sådan er SEO bare, det er ikke noget beskyldning, bare en et udtryk for hvordan vi arbejder.

Thomas Sørensen:
ikke har en bred nok linkprofil

Ja hvis I sidder og får tilføjet en masse dofollow links, alle med anchortekster (som du skrev), så bliver linkprofilen meget unaturlig. Er du evt uenig i det?

Thomas Sørensen:
benytter os af forkerte anchor texts

Jeg har aldrig udtalt mig om jeres specifikke anchortekster, jeg kender dem ikke. Men som jeg skriver så er det et problem hvis jeres links KUN er anchortekster, især hvis de alle er meget targeted.

Thomas Sørensen:
at de sites jeg beskriver ikke har den PR jeg siger de har for så bagefter at sige at sites med høj PR ikke har værdi fordi de er indekserede, at vi går for hurtigt frem osv.

Det er her din største misforståelse ligger, jeg har på ingen måde skrevet hvad du åbenbart læser.

Du sagde at du havde fået links fra sider med f.eks. PR5. Dertil spurgte jeg om du ikke mente at forsiden havde PR5, da man jo normalt ikke kan se en undersides pagerank før efter en pagerank opdatering. Til det svarer du at selve den side linket er på har PR5.

Hvis siden linket ligger på har PR5 vil det jo sige det er en gammel side forstået på den måde den ikke er oprettet sammen med dit link. Til det kommer jeg med en god anbefaling, nemlig at for at den slags linkbuilding skal virke, altså hvor man får sit link ind på allerede indekserede sider, så virker det klart bedst hvis indholdet opdateres. Så alt hvad du siger er rigtigt, jeg kommer blot med et godt råd til hvordan du får mest ud af dine anstrengelser (så kan det vist ikke siges tydeligere.)

Thomas Sørensen:
Hvis du havde stillet spørgsmål istedet for at konkludere, så havde jeg holdt min ene stjerne for mig selv.

Jeg har netop stillet en del spørgsmål først og kan jo se ud fra dine svar at der nok er en del du har misforstået, ret mig gerne hvis jeg tager fejl. 

@Lars Holgaard

Metoden der beskrives af trådstarter kan sagtens være ganske fremragende, men der er mange ting man skal være opmærksom på når man gør det. Noget af det mest effektive kan lige præcis være blogindlæg, især på blogs der omhandler ens niche.

Der er dog STOR forskel på langtidsvirkningen når vi taler blogindlæg. Hvis man blot laver nogle spinner artikler (eller rigtige artikler) og køber sig adgang til sider som myarticlenetwork eller andre, ja så mister man jo hele sit arbejde når deres netværk, eller dele af deres netværk bliver deindekseret, og det sker jo fra tid til anden.

@Afslutning til trådstarter

Jeg håber du kan bruge alle mine skriverier til noget og jeg må indrømme at jeg faktisk er ganske skuffet over den ene stjerne. Altså stjernen er for så vidt lige gyldig, men at du får så meget hjælp, og et sted mener du at jeg konkluderer for hurtigt og så fokuserer du på det.

Men tilbage til starten igen. Backlinks virker fremragende og virker de ikke for dig laver du åbenlyst nogle fejl, det er i hvert fald nemt at konkludere.

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)