Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af dyr

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Mar 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey der ude :-) Har en række spørgsmål i kan hjælpe med som jeg kan følge op på.

Har avlet dyr på hobbybasis, men har tænkt på at starte virksomhed med salget. Her tænker jeg:

1. Hvor stor et salg skal man have for at kunne oprette virksomhed?

2. Hvad med hensyn til skat og moms?

3. Kan man trække noget i fradrag til foder, tilbehør og lign. ?

4. Andet jeg ellers skal tænke over?

På forhånd mange tak. 

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Du skal momsregistrere dig, hvis du har en omsætning på mere end 50.000 kr. pr. år. Hvis du ikke kommer over det beløb afgør du selv om du vil registreres.

2. Du skal lave regnskab og typisk indberette og betale moms hver 3. måned. Skat betaler du en gang om året.

3. Du kan trække alle dine omkostninger fra i dit regnskab.

4. Der er en masse regler vedr. dyr. levevis, transport, mærkning m.m. Hvad er det for dyr du avler?

M.v.h.

Karsten

Tilmeldt 21. Mar 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din tid og svar. Det vil sige. Jeg kan godt registrer mig et firma, uden at være momsregistret hvis omsætningen ikke overgår de 50.000,- ?

Jamen avler på: Ørkenrotter, forskellige gekkoer, forskellige slanger, dværgsyvsover, dværghamstre samt padder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Gnaske1:

Tak for din tid og svar. Det vil sige. Jeg kan godt registrer mig et firma, uden at være momsregistret hvis omsætningen ikke overgår de 50.000,- ?

Ja, men det kan som regel godt betale sig med en momsregistrering. DU kan trække moms fra og ved negativ moms, får du penge udbetalt. Laver du underskud, kan du trække tabet fra i skat. Man har ofte en del indkøb ved opstart, så det er almindeligt få moms retur til at starte med.

Jeg mener der er kommet nogle eu-regler omkring registrering og mærkning af krybdyr. Men jeg er ikke sikker, det er efterhånden mange år siden jeg havde krybdyr. Det bør du undersøge. Og så er der dyr/slanger som private ikke må anskaffe mere, men de regler kender du sikkert bedre end mig.

Ring evt. til en af de større dyrehandlere der sælger krybdyr, og spørg om reglerne. Det kan iøvrigt være du kan få dem som kunde.

Held og lykke med projektet.

Tilmeldt 21. Mar 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de fantastiske svar. Der er en del jeg vil følge op på.

Fra Orange Park, Florida USA
Tilmeldt 16. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa.

foer jeg flyttede til usa ejede jeg et firma der have eksport og import af  krybdyr og gnavere. saa sig til hvis jeg kan hjaelpe .0)

med venlig hilsen

casper

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)