Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet virksomhed - hvor fanden er min backup?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København N.
Tilmeldt 18. Oct 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksættere

Jeg har startet en virksomhed for et par måneder siden, hvor vi fokusere på guerilla marketing og viral kommunikation. Vi er en håndfuld studerende ved Københavns Universitet, og vi startede det egentlig som en lille hobby, men det har hurtigt taget fart, og vi har nu vores første større ordre. Vi laver facebookkommunikation & kampagner for virksomheder vi synes er nice. 

Mit spørgsmål og problem, går på den hjælp jeg troede man havde adgang til som nystartet virksomhed og iværksætter - for jeg troede der var bunkevis af tilbud, fordi man gerne vil prioriterer innovation og iværksætteri, men jeg er sgu blevet lidt skuffet.

Jeg har kontaktet væksthuse uden hjælp, og har gang på gang prøvet at skaffe plads på et SKAT-kursus, som heller ikke går. Problemet er jo, at vi ikke aner noget som helst om momsindberetning, fakturaer, erhvervslejelov, løn, skat, fradrag, hvor meget vi kan tillade at tage for arbejdet og så videre og så videre.

Helt kort, så aner jeg ikke hvor jeg skal gå hen? Hvor er mit væksthus, hvor er min rådgivning og hvor er mine kurser? 

Nu lyder jeg som et barn der bare vil ha' og ha' og ha', og jeg ved godt verdenen ikke er skruet sådan sammen - men er der ikke nogle tilbud jeg kan gøre brug af, eller har I nogle bud på hvor vi skal gå hen for at blive klogere på at starte virksomhed? Et gratis kursus, en youtubekanal, en iværksætterorganisation? Anything?

God snak! 

Karl, KRUDT

Fra Aabenraa
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 56
Fra  Zalong Skrevet kl. 11:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et stk tudekiks sendt til karl KRUDT Wink

Lesson nr one: Som selvstændig skal du kunne være selvstændig!

Min erfaring med væksthuse, kurser hos Skat o.a. offentlige "tilbud" er at de er for dårlige, for langsomme og ikke særlig anvendelige. I grove træk for du ikke større udbytte af dem, end en time på google! Tror mange af dem er et forkølet forsøg fra det offentliges side på at skubbe til iværksættere, men jeg er ikke imponeret.

Opbyg dit eget netværk af rådgivere. Revisor, advokat, og/eller folk du kender som du mener har noget at byde på. Det kan også sagtens tænkes at der i dit nærområde er nogle "gamle rotter" der er villige til at tage nogle unge, initiativrige iværksættere under deres vinger. 

Brug også Amino, og prøv evt at komme med et konkret spørgsmål. Det giver som regel de mest konkrete svar. 

Jeg forstår din frustration, og giver dig i princippet ret i at det kunne være fedt at have et sted at få hjælp som nystartet. Men der er langt mellem tankegangen hos en offentlig instans, og en iværksætterhjerne. Så op på hesten og skab dine egne relationer.

Held og lykke med biksen

Fra København N.
Tilmeldt 18. Oct 11
Skrevet kl. 15:17

Tak for kiks, den er velfortjent! ;-) 

Jeg håbede lidt at der var et svar på mine problemer, hvor jeg bare skulle henvende mig til de rigtige og så skulle alt nok lykkedes. Men du har nok ret, jeg må tage det mere som det kommer.

Nu kender jeg ikke Amino, men ved du om  der er kotume for sparringspartnere og følordninger, altså hvor man bliver fast tilknyttet til en eller flere personer, som af godt hjerte gerne vil give løbende feedback og sparring?

Karl 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 56
Fra  Zalong Skrevet kl. 15:51

Tror ikke at der er en sådan ordning på Amino. Det foregår mere på den måde at du kaster et emne/spørgsmål op, og så får du svar.

Jeg har selv en del erfaring, har været selvstændig med flere forretninger de sidste 25 år, bestyrelses arbejde, fine titler og blah blah blah......

Jeg bidrager gerne med lidt sparring hvis du/i ønsker det.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 16:28

KarlSchwartz:
Helt kort, så aner jeg ikke hvor jeg skal gå hen? Hvor er mit væksthus, hvor er min rådgivning og hvor er mine kurser? 

Sandheden er at staten ikke gør ret meget for dig som virksomhed (andet en at kræve en stor del af dine penge i skat). Det meste lære man ved at snakke med andre iværksættere, kunder, samarbejdspartnere, leverandører. Det bedste råd er at komme ud blandt alle de iværksættere man kan og snakke åbent om hvad man laver. (der kan selvfølgelig være detaljer man skal holde for sig selv men som tommelfingerregel så vær åben.) Det du ikke lære der skal du nok lære på den hårde måde så træk alt det du kan på dem. Til sidst hvis det begynder at gå godt så find dig 3-5 gamle hunde og få dem til at være dit advisory board så kan de spare med dig på fast basis.

God vind med projektet

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Når man starter som iværksætter er der ikke meget hjælp at hente. Vær sikker på at de juridiske forhold er i orden. Er du i tvivl så betal en advokat for et par timer.

Hvis i er helt blanke når det kommer til bogføring, indberetning til skat etc., så få en regnskabskyndig til at lave jeres regnskab. f.eks. http://www.123regnskab.dk/ det er som regel ikke ret dyrt, og så bliver det gjort rigtigt. En regnskabskyndig kan ofte svare på mange spørgsmål. Og med regnskabet fra hånden kan du koncentrere dig om dit produkt og dine kunder.

De fleste spørgsmål der bliver stillet her på amino, bliver besvaret hurtigt og kompetent. Hvis svaret udløser en større debat, er det som regel en god idé at vende det med f.eks. en advokat, revisor eller hvem der nu er ekspert på området.

Ellers er der ikke andet gøre end at klø på. Og så løse opgaverne en af gangen, som de nu kommer.

M.v.h.

Karsten

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 18:28

Jeg har kun dårlige erfaringer med væksthuse. Jeg opfatter dem som Kloge-Åger, der reelt ikke ved noget.

Hilsen, Robert

væksthuse
Fra København N.
Tilmeldt 18. Oct 11
Skrevet kl. 19:17

Tak for svar alle sammen! Kan godt se, at jeg skal spise min tudekiks, og finde hjælp andre steder og hjælpe mig selv. Jeg tror mit første skridt bliver at finde mig et 'advisory board' og så tager jeg den der fra. :-) 

Ville det være passende, hvis jeg startede en ny tråd og spurgte ud på Amino ud fra min virksomheds case, om der er nogle garvede seniorer der gad agerere advisoryboard, hvor jeg så opretter en mailingliste, og så kan de løbende sparre og give feedback på hvad jeg nu roder med? Hvis det overhovedet er noget folk gider ganske gratis uden nogle 'goder'.

Tilmeldt 1. Mar 12
Indlæg ialt: 54
Fra  FÜRST Advokatfirma Skrevet kl. 20:49
Hej Karl

Først tillykke med jeres nye virksomhed.

Du har helt ret i at man ny selsvstændig ikke rigtig ved hvilke døre man skal banke på.

Som en service tilbyder jeg et gratis rådgivningsmøde af times varighed, hvor du kan få svar på nogle af dine juridiske spørgsmål.

Kontakt mig på javed@fuerst.dk eller ring på 30863023! Hvis det har dn interesse.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)