Jeg så lige en dokumentar på Dr1 som blandt andet indeholdt en meget negativ omtale af et firma som hedder Interstudies DK. Jeg ville se om der var en live effekt af udsendelsen på firmaets Facebook side. Som jeg havde forventet kom der en masse negative kommentarer på Facebook siden mense dokumentaren kørte.
Jeg syntes at det var meget interessant og kommenterede udviklingen på min væg, og linkede til Facebook siden: Interstudies DK. Efter 5 minutter var mit indlæg slettet (jeg skrev ikke noget negativt om firmaet, men konstaterede blot at man kunne se firmaets brand værdi falde i real time). Jeg kan nu ikke komme ind på firmaets Facebook side.
Spørgsmålet er så:
Hvorfor blev min kommentar slettet, og hvorfor kan kan jeg ikke kom ind på deres Facebook side?
Jeg spekulerer på om:
1. Ejeren bare slettet siden?
2. Facebook har en countermeasure procedure når der dannes lynch stemning?
Hvorfor blev min kommentar slettet, og hvorfor kan kan jeg ikke kom ind på deres Facebook side?
Mit bud er at noget i stil med følgende er sket: Chefen har sagt til praktikanten: "Slet alt der bliver skrevet om os!" og det har praktikanten så gjort.
Alexander, dit bud er sikkert rigtigt nok, men som jeg læser lovenuggi's indlæg så er det på sin egen væg at TS har skrevet det, og det kan firmaet jo ikke slette :) så der kan det tænkes at det muligvis har været facebook der har haft en finger med i spillet, og at du ikke kan komme ind på siden er måske fordi de har valgt at "lukke" den så den ikke er synlig, måske de ændrer den tilbage til synlig om nogle timer når mediestormen har lagt sig lidt.
så der kan det tænkes at det muligvis har været facebook der har haft en finger med i spillet, og at du ikke kan komme ind på siden er måske fordi de har valgt at "lukke" den så den ikke er synlig, måske de ændrer den tilbage til synlig om nogle timer når mediestormen har lagt sig lidt.
Uden at vide mig alt for sikker på det område, mener jeg ikke at facebook sådan går ind og skjuler fb sider, og endda så små fb sider, som jeg kan forestille mig Interstudies DK er..
Alexander, dit bud er sikkert rigtigt nok, men som jeg læser lovenuggi's indlæg så er det på sin egen væg at TS har skrevet det, og det kan firmaet jo ikke slette :) så der kan det tænkes at det muligvis har været facebook der har haft en finger med i spillet, og at du ikke kan komme ind på siden er måske fordi de har valgt at "lukke" den så den ikke er synlig, måske de ændrer den tilbage til synlig om nogle timer når mediestormen har lagt sig lidt.
Ups... Jeg læst vist lidt for hurtigt :) Mange tak for at du gjorde mig opmærksom på fejlen
nu fik jeg så formuleret mig forkert.. jeg mente ejeren af siden havde gjort den usynlig.. ikke facebook :)
jeg ved da at jeg kan gøre min facebook side så folk ikke kan se den.. men om den mulighed forsvinder når først man har en del flere likes ved jeg selvfølgelig ikke :)
men ja, det kan også ske at de har slettet deres facebook side jo :)
Jeg tænker det er dem der ejer gruppen på facebook-siden, der simpelthen er interesseret i at ligge låg på denne kritik hurtigst muligt. Der skal nok være flere der venter på at komme afsted på sådan et udenlandsophold, og det ville jo ikke være så godt hvis de sprang fra i sidste øjeblik, sådan tror jeg de tænker i det pågældende firma... hvilket siger mere om virksomheden, end om problemet.